آیین بهره برداری از این طرح ها با حضور جمعی از مسوولان و مردم با عطرافشانی گلزار شهدای رویا  و بازدید از خانواده شهدای این شهر آغار شد.افتتاح بهسازی گلزار شهدای رویان ، بهره برداری از یک واحد گلخانه ، افتتاح طرح بهسازی معابر چهار روستا، افتتاح طرح بند خاکی تغذیه مصنوعی و افتتاح طرح آبخیزداری از برنامه های اجرا شده در بخش مرکزی بود.

بهسازی و مرمت گلزار شهدای رویان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال که ۵۳۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارهای استانی و ۹۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری رویان تامین شده  است.

یک واحد گلخانه تولید محصولات کشاورزی چهار هزار متر مربع  مساحت داشته و با تسهیلات ۱۰ هزار میلیون ریالی و آورده شخصی ۲ هزارو ۲۰۰ میلیون ریال ساخته شده که برای چهار تن اشتغالزایی کرده و ۱۲۰ تن سبزی و صیفی جات تولید می کند.

برای بهسازی و اصلاح معابر روستاهای حسین آباد ساغری، خوریان ، فرح آباد و اسدآباد بیش از ۹ میلیاردو ۹۹۰ میلیون هزینه شده است.

 بند خاکی تغذیه مصنوعی منطقه " گرگ دره " در بالا دست روستای دهملا با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی ساخته شد.ب

افتتاح طرح آبخیزداری و کنترل سیلاب منطقه دهملا و صالح آباد در جاده شاهرود به دامغان که از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ساخته شده  دیگر برنامه امروز بود.

هزینه ساخت این ۲ بند خاکی هشت میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال از محل اعتبار صندوق توسعه ملی  تامین شده است.

طول تاج بند خاکی دهملا ۳۶۳ متر با حجم مخزن ۵۶ هزار مترمکعب و بند خاکی صالح آباد ۵۳۰ متر با حجم مخزن ۵۰ هزار متر مکعب است.

 دهه فجر امسال ۱۱۵ طرح با اعتبار ۷۲۱ هزار و ۴۰۸ میلیون ریال در  شهرستان شاهرود به بهره برداری می رسد.

شهرستان شاهرود با ۵۳هزارکیلومتر مربع وسعت و ۲۴۰هزارنفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.