به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی شامگاه یکشنبه در گفتگو با مردم استان همدان با بیان اینکه مردم همیشه در توسعه استان همدان با مسئولان همراه و همگام بوده‌اند، گفت: در سند توسعه استان همدان تکلیف میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سند توسعه استان همدان پیش‌بینی شده سالانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری شود، گفت: خوشبختانه در مجموع می‌توان گفت عملکرد نهادها و دستگاه‌های اجرایی رضایت بخش بوده است.

ایجاد سالانه ۲۰ هزار شغل در استان همدان

استاندار همدان با اشاره با اینکه در حوزه اشتغال بر اساس سند راهبردی و عملیاتی سهم استان و هر شهرستان مشخص و برای هرکدام طرح و برنامه جداگانه در نظر گرفته شده است، گفت: طبق آنچه در سند در زمینه اشتغال آمده در استان باید سالانه ۲۰ هزار شغل ایجاد شود به طوری که طی ۳ سالی که در نظر گرفته شده این میزان باید به ۶۰ هزار شغل ارتقا یابد.

شاهرخی مهمترین شاخص و معیار برای سنجش عملکرد توفیقات و توانمندی مدیران را تحقق بخشیدن میزان اشتغالی که در سند قید شده عنوان کرد و گفت: با تلاش‌ها و همراهی و همکاری مجموعه مسئولان استان همدان تاکنون ۱۸ هزار شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در سند راهبردی و عملیاتی استان همدان لحاظ شده، توجه به اسناد بالادستی همچون برنامه ششم توسعه است، گفت: خوشبختانه استان همدان در زمینه ایجاد اشتغال نسبت به دیگر استان‌ها رتبه بهتری دارد.

استاندار همدان گفت: آنچه در سند راهبردی به عنوان اولویت در نظر گرفته شده، توجه به معیشت و اشتغال است و ما نیز در پیشبرد این دو امر مهم از هیچ کوششی دریغ نکرده و تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی را برای محقق کردن اهداف سند در این دو زمینه بسیج کرده‌ایم‌.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه به تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در دستور کار خود قرار داده است و علی‌رغم فشارها و تحریم‌های مالی از تولید و سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند، گفت: هیچیک از واحدهای تولیدی استان همدان علیرغم فشارهای مالی و تحریم‌ها تا کنون تعطیل نشده که تحقق این امر را مدیون همراهی مردم و همکاری مجموعه مسئولان هستیم.

۴۴ واحد تولیدی که در مرز تعطیلی حتمی قرار داشتند از تعطیل شدن آنها جلوگیری شده و اکنون نیز فعال هستند شاهرخی با بیان اینکه تاکنون ۴۴ واحد تولیدی که در مرز تعطیلی حتمی بوده‌اند از تعطیل شدن آنها جلوگیری شده و اکنون نیز فعال هستند، گفت: با توجه به برنامه‌ها و طرح‌هایی که در دستور اقدام قرار گرفته باید گفت، استان همدان به یک کارگاه بزرگ در زمینه‌های مختلف اقتصادی و عمرانی تبدیل شده است.

وی به حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز اقدامات مؤثری انجام شده است، افزود: از ۱۸۰۰ آثار باستانی موجود در استان همدان یک هزار و ۶۰ اثر از آنها ثبت ملی شده و طبق اهدافی که در نظر گرفته شده به دنبال ثبت جهانی این آثار نیز هستیم.

استاندار همدان با بیان اینکه به دنبال ثبت جهانی آثاری از جمله تپه هگمتانه، تپه نوشیجان، غار علیصدر هستیم، گفت: در سند زمینه‌های مختلفی برای توسعه گردشگری در نظر گرفته شده که امیدواریم در مدت باقی مانده آن‌ها را محقق کنیم، تا بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری را به نحو مطلوبی توسعه ببخشیم.

شاهرخی با یادآوری اینکه در استان همدان ۲ هزار و ۱۰۰ تخت هتل برای گردشگران تأسیس شده و در نظر داریم آن‌ها را به ۴ هزار تخت ارتقا دهیم، گفت: سایت ۲۴۰ هکتاری برای گردشگران غار علیصدر در دست اجرا است و به سرعت در حال پیگیری است.

وی بابیان اینکه استان همدان در رتبه اول جهانی صنایع دستی قرار دارد، گفت: حدود ۳۵ خانه بوم‌گردی ییلاقی در نقاط مختلف استان همدان برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

استاندار همدان به حوزه صنعت و کشاورزی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در حوزه معادن توانسته‌ایم توفیقات رضایت بخشی به دست بیاوریم به طوری که توانسته‌ایم ۳۰ نوع مواد معدنی را استخراج کنیم، گفت: در حوزه کشاورزی نیز اقدامات چشمگیری با رتبه‌های برتر کشوری انجام گرفته است.

سالانه ۷۰ هکتار گلخانه در دست طراحی و اجرا داریم

شاهرخی با یادآوری اینکه ۸۵ درصد اراضی که مستعد آبیاری به شیوه‌های جدید هستند را مکانیزه کرده‌ایم، ادامه داد: مجموع کشت‌های گلخانه‌ای در طول چند دهه گذشته ۱۰۷ هکتار بوده در حالی که در سند راهبردی و عملیاتی استان سالیانه ۷۰ هکتار گلخانه در دست طراحی و اجرا داریم که امسال ۷۰ هکتار از آن محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق برنامه در نظر گرفته شده باید در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ این میزان به ۲۱۰ هکتار ارتقا یابد، افزود: میانگین راندمان کشاورزی همدان از میزان راندمان کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه در خصوص سیر در بهار آینده جشنواره ویژه‌ای خواهیم داشت تا سیر همدان را هم به دنیا معرفی کرده و آن را ثبت ملی و جهانی کنیم، گفت: در همه بخش‌هایی که در سند توسعه استان آمده، نگاه و توجه ما به مردم بوده و نتیجه این اقدامات موجب شده تا نگاه مثبت و خاصی در سطح مدیران ارشد کشوری به استان همدان ایجاد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.