سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در جلسه اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری همدان افزود: مبنای حرکت ما در استان خدمت به مردم و در چارچوب قواعد و اصول علمی و برنامه ای است.

وی با بیان اینکه اشتغال، معیشت و تولید اولویت نخست مدیران اجرایی همدان است اظهار داشت: در همین ارتباط سند راهبردی سه ساله ای در استان تدوین شده است که بر اساس این سند سالیانه باید ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد شود.

استاندار همدان با بیان اینکه همچنین سالیانه باید پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شود ادامه داد: استان همدان در شاخص  عمومی کشور موقعیت خوبی دارد اما باید مسیر طولانی را طی کنیم‌که نیاز به کار و تلاش مضاعف دارد.

وی یادآوری کرد: در بخش های مختلف اقتصادی استان، تسهیلات مختلفی ارایه شد تا در حوزه های مختلف کارها با سرعت بیشتری پیش رود. 

استاندار همدان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان همدان ۱۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی روستایی در کشور ۸۱ درصد و در استان همدان ۹۵ درصد پرداخت شده است.

شاهرخی بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد این تسهیلات از منابع داخلی بانک ها و مابقی از سایر تسهیلات و آورده متقاضی تامین شده است. 

وی اضافه کرد: ۲ و هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان از سرمایه گذاری اشتغال روستایی از منابع داخلی بانکها است و مابقی از سایر تسهیلات و آورده متقاضی است.

استاندار همدان با بیان اینکه ۶۰ هزار بیکار در استان همدان داریم افزود: دانشگاه ها برای ایجاد اشتغال باید همکاری بیشتری با حوزه صنعت داشته باشند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا وظیفه بیشتری دارد و باید نقش بیشتری را ایفا کند، تاکید کرد: توقع ما از مدیریت دانشگاه بوعلی بیشتر است و باید پیوند دانشگاه با صنعت بیشتر شود و از ظرفیت علمی استان بهره بیشتری برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.