هم اکنون بیش از ۳۰۰ فضای ورزشی روباز و سرپوشیده برای خدمات رسانی به ورزشکاران همدانی فعال است و همدان از این حیث یکی از غنی ترین استان های کشور محسوب می‌شود.

ساخت و سازهای ورزشی استان همدان اگرچه قدمت چندین ساله دارد اما در دولت یازدهم و دوازدهم با وجود تنگناهای مالی نسبت به تکمیل طرح ها اقدام شد.

هم اکنون سرانه فضای ورزشی همدان ۷۲ صدم متر مربع است و این استان شرایط مناسب را در مقایسه با سایر استان های کشور در زیرساخت های ورزشی دارد.

فضاهای ورزشی همدان در سطح میزبانی‌های بین‌المللی

امروزه زیرساخت‌های ورزشی این استان در سطح میزبانی مختلف بین‌المللی به ویژه جهانی و آسیایی است.

امسال ورزش همدان با برخورداری از فضاهای ورزشی مجهز و استاندارد توانست میزبان شطرنج بین المللی ابن سینا، مسابقات بین المللی سوارکاری، سنگنوردی باشگاه های کشور و مقدماتی فوتبال نوجوانان آسیا شود.

امسال ورزش همدان با برخورداری از فضاهای ورزشی مجهز و استاندارد توانست میزبان شطرنج بین المللی ابن سینا، مسابقات بین المللی سوارکاری، سنگنوردی باشگاه های کشور و مقدماتی فوتبال نوجوانان آسیا شود.

کمتر استانی قابلیت چنین میزبانی های مهم ملی و بین المللی را دارد به ویژه اینکه همدان امسال توانست نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای میزبانی نوجوانان جلب کند.

در سال های اخیر نیز میزبانی مسابقات متعدد بین المللی در رشته هایی نظیر سنگنوردی، رزمی و فوتبال را شاهد بودیم.

داشتن چهار ورزشگاه مجهز، سالن اختصاصی سنگنوردی و سالن ۶ هزارنفری سرپوشیده باعث شده تا همدان قابلیت میزبانی های مهم ملی و بین المللی در تمامی رشته ها را داشته باشد.

هفت طرح ورزشی آماده بهره برداری

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به روند ساخت و تکمیل طرح های نیمه تمام در این استان گفت: هم اکنون هفت طرح مهم ورزشی تکمیل و آماده بهره برداری است.

محسن جهانشیر افزود: این طرح ها همزمان با دهه مبارک فجر، ۱۷ بهمن ماه جاری با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: همدان جزو پنج استان کشور است که میزبان وزیر ورزش خواهد بود و افتخار این را داریم که مقام عالی وزارت امسال ۲ بار به این استان سفر کرده است.

جهانشیر گفت: استخر بانوان مریانج، زمین چمن اسدآباد، زمین چمن آجین، سالن ورزشی سیمین، سالن ورزشی ینگی کند ، زمین چمن علیصدر و هتل وندیک همدان طرح هایی هستند که به طور همزمان با سفر وزیر ورزش به این استان بهره برداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها هشت و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ها، ۱۰ هزار متر مربع به سرانه ورزش این استان اضافه می‌شود.

تکمیل طرح های نیمه تمام نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار

جهانشیر با اشاره به طرح های نیمه تمام ورزش همدان گفت: در مجموع ۱۱۰ طرح نیمه تمام از هفت درصد تا ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در این استان وجود دارد که تلاش برای تکمیل آنها ادامه دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای تکمیل طرح های نیمه تمام ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در حال حاضر برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا این طرح ها را با مشارکت بخش خصوصی بهره برداری و به چرخه فعالیت وارد کنیم.

جهانشیر افزود: دغدغه موجود پیشرفت فیزیکی کم و اعتبار بالای مالی مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها است اما امیدواریم با تلاش های صورت گرفته ظرف ۲ سال آینده به بهره برداری برسند.

وی استخر قهرمانی همدان، پیست دو ومیدانی و کمپ تیم های ملی را از جمله طرح هایی دانست که با پیشرفت فیزیکی کم مواجه هستند.

سیاست جلب مشارکت بخش خصوصی

مدیرکل ورزش و جوانان همدان مشارکت بخش خصوصی را راهکاری مهم در تکمیل طرح های نیمه تمام و کیفی سازی خدمات بهینه در ورزش دانست.

جهانشیر افزود: هم اینک هتل وندیک واقع در مجموعه شهید شمسی پور با سپردن به بخش خصوصی با یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بازسازی شد ضمن اینکه استخر رزن را نیز با مشارکت بخش خصوصی فعال و راه اندازی کرده ایم.

وی اضافه کرد: جزو معدود استان هایی به شمار می رویم که پیشرو در استفاده از بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری هستیم هر چند به دلیل موانع و مشکلات اقتصادی در کشور ، آنچنان رغبت بخش خصوصی را شاهد نیستیم.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات خوبی برای مشارکت بخش خصوصی در ورزش تعیین شده است، گفت: کمک های دولتی به بخش خصوصی را نیز شاهد هستیم.

جهانشیر یادآور شد: در حال حاضر نیز پیست اسکی تاریکدره  و استخر سامن ملایر آماده مشارکت با بخش خصوصی است.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام زیر ذره‌بین دستگاه ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: روند تکمیل طرح‌های عمرانی حوزه ورزش شهرستان‎ها را به صورت مستمر نظارت می‌کنیم و به صورت هفتگی از طرح های عمرانی شهرستان ها بازدید داریم و تلاش ما روان سازی در تکمیل طرح ها است.

تکمیل و تجهیز اماکن و زیرساخت‌های ورزشی اولویت نخست دستگاه ورزش استان همدان است.جهانشیر اضافه کرد: هر چند با کمبود اعتبارهای مالی مواجه هستیم اما هدف ما تکمیل طرح ها با همان میزان اعتبار موجود است.

وی یادآور شد: با سفر به شهرستان ها و در جریان قرار گرفتن مشکلات در ساخت و تکمیل طرح ها، به خوبی بر وضعیت آنها تسلط داریم و هدف ما تکمیل طرح ها در بازه زمانی تعیین شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: تکمیل و تجهیز اماکن و زیرساخت‌های ورزشی اولویت نخست دستگاه ورزش استان همدان است.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک ۳۱۲ فضای ورزشی زیر پوشش اداره کل ورزش و جوانان همدان فعال است و با تکمیل طرح های نیمه تمام می توانیم سرانه فضای ورزشی به نسبت جمعیت استان را به حد مطلوبی بهبود بخشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.