محمد پورداود روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله با فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی در مدارس همدان برگزار می‌شود که امسال نیز برنامه‌های این دهه با شکوه‌تر از گذشته به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این برنامه‌ها، ۱۹ کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان در مناطق و نواحی استان تشکیل می‌شود، اظهار داشت: زنگ انقلاب ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز شنبه ۱۲ بهمن در تمام ۲ هزار و ۵۵۸ مدرسه استان نواخته می‌شود.

پورداود عنوان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری نشست‌های سیاسی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی، برگزاری جشن پیروزی انقلاب در ادارات و مدارس و آذین بندی مدارس و ادارات از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی بیان کرد: در این ایام مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در بین کارکنان و دانش‌آموزان مدارس شامل مسابقات دارت، کوهپیمایی، دو میدانی، دوچرخه سواری، راهپیمایی، وبلاگ نویسی، نشریه دیواری، انشانویسی، نقاشی همگانی، سرود همگانی و کاریکاتور برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان اضافه کرد: اجرای سرود یک هزار و ۳۵۷ نفری همسرایان فجر، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه کتاب و آثار دانش‌آموزان با موضوع انقلاب اسلامی از جمله عکس، پوستر، فیلم، روزنامه دیواری، نقاشی و خوشنویسی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی با اشاره به اینکه محافل انس با حضور ۱۹ هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود، افزود: برگزاری آیین پایانی سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری و نوزدهمین دوره ی فراخوان ملی پرسش مهر با حضور یک‌هزار و ۲۳۳ دانش‌آموز از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال بشمار می رود.

پورداود اظهار داشت: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی و فرهنگی هنری مرحله شهرستانی (منطقه‌ای) نیز با حضور پنج هزار و ۲۰۰ دانش آموز در رشته فرهنگی و هنری و همچنین ۳۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی آغاز می‌شود.

وی برگزاری جشن تکلیف متمرکز، برگزاری همایش مدیران مدارس و مربیان پرورشی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و برگزاری همایش فاطمیون با حضور  ۲۵ هزار دانش‌آموز را از دیگر برنامه‌های این دهه اعلام و اضافه کرد: توزیع ۱۲ هزار جلد کتاب به صورت رایگان، بهره‌برداری میز نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) نیز از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر است.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در مدارس همدان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.