مهدی جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که برگزاری اینگونه کلاس‌های آموزشی، بنیان فرهنگی این خانواده‌ها را تقویت می‌کند.

وی گفت: از موضوع‌های برگزاری این کلاس‌ها می‌توان به کلاس‌های اخلاق اسلامی، احکام، زندگی به سبک اهل‌بیت‌(ع)، آسیب‌های اجتماعی و پیام‌های اخلاقی آن اشاره کرد.

جعفری اظهار داشت: فرزند پروری، تغذیه و طب اسلامی، مشاوره حقوقی و مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله موضوعاتی است که در برنامه‌های فرهنگی برای مددجویان توسط اساتید حوزه و دانشگاه ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: ۶۹۲ میلیون تومان از اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی و جمع‌آوری صدقات در این زمینه هزینه پرداخت‌ شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان بیان کرد: این دوره‌ها برای زنان سرپرست خانوار و مطلقه، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، مستعدان اشتغال و خودکفایی، همسران جوان و سالمندان برگزار می‌شود.

وی گفت: مددکار موظف است نسبت به شناسایی افراد و خانواده‌های نیازمند آموزش به تفکیک نیازهای دینی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی اقدام و مخاطبان را بر اساس سن، تحصیلات، حرفه و نیاز به کارشناس فرهنگی این نهاد معرفی و در دوره‌های نامبرده شرکت کند.

بر اساس آخرین آمار نزدیک به ۸۳ هزار تن از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره می‌برند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.