محمودرضا عراقی روز  سه‌شنبه در نشست اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی همدان بیان کرد: این مجموعه با قدرت در برابر فشارها به منظور ارائه مجوز انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه قانون سیاسی مصوب شده بود اما سعی کردیم در همدان به واحدهای بدون مجوز، امکانات ارائه نشود هر چند فشارهایی برای جلوگیری از این کار وارد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اظهار داشت: برخی با فشار به مجموعه مسوولان عنوان می کردند که مردم با اجرای این طرح آسیب می بینند در حالیکه مشخص شد که آنها مردم را سپر قرار داده و پشت سر این قضایا افرادی هستند که با حذف این قانون درصدد فراهم کردن زمینه تفکیک اراضی هستند.

عراقی ادامه داد: پس از گذشت مدتی عنوان شد که در خارج از حریم مجوز موقت انشعاب ارائه شود که در برابر این خواسته نیز مقاومت شد هر چند آیین نامه اجرایی برای ارائه انشعاب به صورت موقت به ساخت و سازهای قبل از سال ۹۶ ابلاغ شد.

وی بیان کرد: در نشست اعضای کارگروه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز گفتیم این مجوزها به صورت موقت و سه ساله است و در صورتی که ملک تعیین تکلیف نشود در قانون مجازات سختی برای آنها دیده شده است. 

معاون استاندار همدان توضیح داد: در صورت امکان برای مکان هایی که ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته به ویژه مناطق محروم، طرح تفصیلی و هادی ارائه شده اما اگر ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه باشد تخریب می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز درباره ارایه خدمات به ساخت و سازهای غیر مجاز گفت:  سال ۹۶ این شورا مصوبه ای مبنی بر اینکه دستگاه های خدمات رسان نسبت به ارایه انشعاب آب، برق و گاز به ساخت و سازهای غیر مجاز تا تعیین تکلیف جلوگیری شود، تایید شد. 

منصور رضوانی جلال افزود: دستگاه های خدمات رسان قبل از این مصوبه می توانستند خدمات ارایه دهند اما پس از آن این اختیار سلب شده و موجب شد برخی از واحدهای تولیدی که غیرمجاز ساخته شدند با مشکلاتی مواجه شوند.

وی بیان کرد: طبق ماده چهار قانون ارائه مجوز توسط دستگاه های خدمات رسان به شکل معلق درآمد اما  هم اینک برخی از دستگاه های خدمات رسان با وجود این قانون، برای واگذاری انشعابات غیردایم استعلام انجام می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز گفت: این اداره کل در حوزه آبخیزداری و اجرای طرح های این بخش به اندازه ۱۰ سال کار انجام  داده است.

اسفندیار خزایی افزود: همچنین با مشارکت مردم و سرمایه گذاری دولت یک هزار هکتار به سطح جنگل کاری های استان همدان افزوده می شود.

وی اضافه کرد:  اضافه شدن یک هزار هکتار به جنگل های این استان در راستای تفاهم نامه منعقدشده ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با استاندار همدان اجرایی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.