سهراب کلوندی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی پروازهای فرودگاه همدان افزود: بر اساس توافق با شرکت چارتر کننده، این پرواز از شنبه تا چهارشنبه به صورت رفت و برگشت در مسیر هوایی فرودگاه همدان - فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: این پرواز به صورت شب خواب در همدان است به گونه‌ای که هواپیما شبانه مسافران را از تهران به همدان منتقل می‌کند و پس از استراحت شبانه در فرودگاه همدان، صبح فردای آن روز به تهران بازمی‌گردد.

کلوندی با تاکید بر اینکه تداوم پروازها و توجیه پذیری آن، مشارکت مردم را می‌طلبد، عنوان کرد: سال گذشته پروازهای دوسویه همدان - تهران به مدت یکسال انجام شد اما نبود مسافر باعث شد پس از یک‌سال این پروازها لغو شود.

وی با اشاره به اینکه پرواز تهران - همدان از تاکیدات استاندار همدان است، اضافه کرد: مناسب نبودن ساعت پروازها تاثیر زیادی در استقبال نکردن مردم داشت.

مدیر فرودگاه بین‌المللی همدان افزود: در پی مذاکره با بخش خصوصی قرار است پروازهای این مسیر در ساعت‌های مناسب انجام شود.

وی با اشاره به عملکرد فرودگاه همدان در انجام پروازهای حج ۹۸، تاکید کرد: زیرساخت‌های فرودگاه همدان بسیار مناسب است و هرگونه پروازی می‌تواند در طول شبانه روز و ۲۴ ساعته در آن نشست و برخاست داشته باشد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز گفت: زیرساخت‌ها نقش موثری در تداوم پروازها دارند که فرودگاه همدان از آن بهره‌مند است.

علی خاکسار افزود: یک شرکت خصوصی که از بزرگترین چارتر کنندگان کشور است پا به کار شده تا پروازهای همدان را رونق بخشد.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی پروازهای همدان به سایر شهرها مشارکت آژانس‌ها را می‌طلبد.

خاکسار عنوان کرد: پرواز همدان - مشهد ، همدان - کیش و همدان - شیراز - قشم مثلث طلایی رونق گردشگری را از طریق فرودگاه همدان رقم می‌زند.

مسوول پروازهای داخلی چارتر کننده شرکت محراب گشت نیز با اشاره به اینکه پروازهای همدان - مشهد از سال گذشته با مشارکت این شرکت آغاز شده است، گفت: سال گذشته همکاری خوبی برای استقبال از پرواز همدان کیش انجام نشد.

آرزو مهربانی با اشار به اینکه پرواز همدان - کیش از ۲۵ دی‌ماه برقرار می‌شود، افزود: بر اساس این قرارداد پروازهای دوسویه این مسیر در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گنجایش هواپیمای این پرواز ۱۰۰ صندلی است، اظهار داشت: پروازهای این مسیر ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از کیش حرکت و ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در فرودگاه همدان به زمین می‌نشیند و ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از همدان به سمت کیش پرواز می‌کند.

مهربانی عنوان کرد: انجام پرواز همدان - تهران به صورت شب خواب، در پنج روز از هفته در دست اقدام است.

وی بیان کرد: برای جلب مشارکت بیشتر، آژانس‌های مسافربری همدان روی پرواز کیش پنج درصد و روی مجموعه تورهای آن ۲ درصد سود می‌برند.

مهربانی اضافه کرد: قیمت پروازهای همدان - تهران هنوز مشخص نیست و پیشنهاد شده نرخ آن در مسیر رفت و برگشت نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان باشد.

مهربانی افزود: پروازها و تورها در پایگاه‌های اینترنتی تعریف شده است و قابلیت رزرو در آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌توانند از تخفیفات شرکت استفاده کنند.

مهربانی گفت: این مسیر نیز همچون همه مسیرهای ایرلاینی کشور پایه تخفیف برای نوزادان و کودکان را دارند.

وی تاکید کرد: پروازها به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا مسافران در ساعت مناسب برای ورود و خروج به هتل راحت تر باشند.

مسوول پروازهای داخلی چارتر کننده شرکت محراب گشت اظهار داشت: در حال حاضر توسط این شرکت هفته‌ای ۲ پرواز در روزهای جمعه و سه شنبه به صورت رفت و برگشت از همدان به مشهد و برعکس انجام می شود.

فرودگاه بین المللی همدان در پنج کیلومتری شمال شهر همدان قرار دارد و مجهز به سیستم های کمک ناوبری VOR/DME و NDB است.

پرواز دوسویه همدان - مشهد روزهای جمعه و سه شنبه هر هفته توسط هواپیمای ام.دی که دارای ۱۶۰ نفر ظرفیت است، صورت می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.