سهراب کلوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت هواپیمایی و شرکت چارتر کننده در رابطه با مدت زمان و نحوه پرداخت مطالبات اختلافاتی داشتند که با رایزنی‌های صورت گرفته پروازها در مسیر همدان - مشهد و بالعکس دوباره برقرار شد.

وی با بیان اینکه این پرواز در روزهای سه‌شنبه و جمعه به صورت رفت و برگشت در مسیر همدان - مشهد انجام می‌شود اظهار داشت: شرکت قشم ایر به عنوان شرکت هواپیمایی وظیفه جابجایی مسافران را در مسیر فرودگاه همدان و مشهد بر عهده دارد.

کلوندی با اشاره به اینکه قیمت بلیت این پروازها در روزهای پیک مسافر، بین چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۶ میلیون و ۸۰۰ ریال متغیر بوده خاطرنشان کرد: فرودگاه بین‌المللی همدان ظرفیت‌های بسیار مناسبی دارد و با تجهیزات به‌روز می‌تواند خدمات خوبی را به مردم همدان ارائه کند.

گفتنی است پرواز ۲ سویه همدان - مشهد روزهای جمعه و سه‌شنبه هر هفته توسط هواپیمای RG  با ۱۰۰ نفر ظرفیت انجام می‌شود.

سال گذشته نیز پروازهای ۲سویه همدان - کیش و همدان - تهران نیز لغو شده بود.

فرودگاه همدان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های  ایران با قدمتی حدود هشت دهه است، تا جایی که در سال ۱۳۴۵ شمسی طرح ساخت فرودگاه جدید که در حوالی فرودگاه قدیم واقع‌شده بود مورد مطالعه قرار گرفت و در سال ۱۳۴۹ ساخت این فرودگاه آغاز شد و پروژه در سال ۱۳۵۱ اتمام و به بهره‌برداری رسید.

فرودگاه بین المللی همدان در پنج کیلومتری شمال شهر همدان قرار دارد و مجهز به سامانه‌های کمک ناوبری VOR/DME و NDB است.

فرودگاه بین‌المللی همدان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های غرب کشور است و توسط سازمان بین‌المللی هواپیمایی با کد شناسایی OIHH تعیین شده است.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.