علی هادی چگنی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان همدان بیان کرد: میزان وصول مطالبات در مدت زمان مشابه سال گذشته چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با تبیین اهمیت طرح حدنگاری گفت: برای شتاب بخشی به اجرای طرح کاداستر(حدنگاری) باید ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از اجرای طرح یاد شده به این سازمان اختصاص یابد.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: با وجود اینکه ۱۰۰ درصد درآمد حدنگاری باید در این محل هزینه سود اما ۴۲ درصد این درآمد به جمعیت هلال احمر اختصاص می یابد.

وی بیان کرد: این مساله در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و امید می رود با تصویب مجلس، ۱۰۰ درصد درآمد مورد اشاره در این محل هزینه شود.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: این سازمان در پنج سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان از محل اجرای طرح حد نگاری درآمد داشته اما ۲۰ درصد در این طرح پیشرفت داشته چراکه ۲۰ درصد این درآمد به سازمان ثبت اختصاص یافته است.

هادی چگینی افزود: طرح کاداستر برای مدیریت و آمایش زمین است که موجب جلوگیری از پدیده زمین خواری و کاهش تنش ها می شود.

وی تاکید کرد: ایران در اجرای طرح حدنگاری جزو کشورهای آخر است و حتی کشورهای جهان سوم هم در این باره از ایران جلوتر هستند.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این مجموعه به عنوان یک سازمان خدمات رسان، خدمت های زیادی به مردم ارائه می دهد اما بیشتر مردم بر این باورند که این سازمان تنها سند مالکیت صادر می کند. 

هادی چگینی افزود: تمام اسناد رسمی لازم الاجرا توسط اجراییات سازمان ثبت اسناد و املاک صورت می گیرد همچنین یکی از وظایف این سازمان ثبت شرکت است و تاخیر در ثبت شرکت ها، در رتبه و رنکینگ کسب و کار جهانی تاثیر منفی دارد. 

وی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک دارای مرکز مالکیت معنوی است که تاثیر زیادی در کسب و کار دارد چراکه این مرکز تمام علائم تجاری مربوط به صاحبان کار را ثبت می کند. 

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت اختراعات، ثبت طراحی های صنعتی و ثبت نشان جغرافیایی را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و گفت: فرش همدان و کشمش ملایر ثبت ملی و بین المللی، فرش نهاوند و منبت و گردوی تویسرکان نیز ثبت ملی شدند.

هادی چگینی ادامه داد: سفال و صنایع دستی شهر لالجین از توابع شهرستان بهار استان همدان هنوز ثبت نشده است و انتظار می رود تا پیش از ثبت این هنر به نام کشوری دیگر، اتاق بازرگانی نسبت به ثبت آن تلاش کند. 

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: مبارزه با فساد اداری یکی از اولویت های اصلی این سازمان است و اجازه نمی دهیم برخی افراد وجهه این سازمان را مخدوش می کنند.

هادی چگینی ادامه داد: تخلف در این سازمان خدمات رسان قابل اغماض نیست بنابراین دادگاه تجدید نظر و تخلفات بدوی در این سازمان تشکیل شده و اگر کسی تخلف کند پرونده متخلف در کمترین زمان بررسی می شود. 

در این آیین از زحمات ۱۰ ساله "ناصر نخله" مدیرکل سابق تقدیر و اصغر پیرهادی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.