حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی روز پنجشنبه در کنگره ملی بزرگداشت آیت الله تالهی با بیان اینکه انس با خدا خصوصیت برجسته این عالم فرزانه بود اظهار داشت: این گونه علما آیینه شفاف و روشنی از خداشناسی و معرفت الهی هستند که باید قدرشان را بدانیم. 

وی اضافه کرد: نفس و شیطان در وجود آیت الله تالهی جایی نداشت و همه عمر و زندگی وی برای خدا بود و در شناخت پیامبر اکرم(ص)  و امیرالمومنین (ع) تلاش می‌کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی از این عالم بزرگ به عنوان ادیب و تربیت شده دست خدا یاد کرد و افزود: آیت الله تالهی برای رسیدن به این اوصاف شایسته واقعی بود. 

وی یادآوری کرد: علما همه کارهایشان ماموریت و عبودیت الهی بود و این افراد رهرو پیغمبر (ص) بودند که در این راه به خوبی تلاش و پایداری کردند. 

امام جمعه موقت تهران به نقش علما و بزرگان دینی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: علمای دین عاشقانه و بی ادعا برای هدایت و رهبری رزمندگان اسلام کوشش کردند. 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه طرح های سکولاری دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی به شکست رسیده و نمی دانند ایران مهد عرفان و دین است که پشتیبان همیشگی انقلاب است. 

وی اضافه کرد: معرفت آیت الله تالهی فراتر از علوم حوزوی است و علمش دنیایی نبود و گفتار و زبانش الهی بود.

امام جمعه موقت تهران از مردم همدان برای برگزاری کنگره آیت الله تالهی قدردانی کرد و گفت: این نقطه آغازی برای معرفی بزرگان دین به نسل فعلی است. 

شیخ محمد هادی تألّهی همدانی از فقها و عرفا و مدرسان شیعه بود که در سال ۱۲۷۹ شمسی در همدان متولد و در ۲۶ آذر ۱۳۷۵ در سن ۹۶ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.