حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی روز دوشنبه در نشست تبیین گام دوم انقلاب به مناسبت هفته وحدت در چابهار اظهار داشت: وجود مبارک حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام (ص) یک نعمت بزرگ خداوند به مسلمانان و تمام مردم جهان است.

وی بر تقویت وحدت میان مسلمانان تاکید کرد و افزود: مسلمانان دارای اشتراک های فراوان و اختلافهای جزئی هستند بطوریکه کتاب الهی قرآن کریم، پیامبر مکرم(ص) و قبله و کعبه ما مشترک است. 

معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اختلاف سلایق، دیدگاه ها و نظریات در میان تمام مردم دنیا وجود دارد و اینها ایراد مهمی نیست که بخاطر آن در مقابل همدیگر قرار بگیریم و شمشیر به روی هم بکشیم و دشمنان نیز از آن سو استفاده کنند. 

وی گفت: براساس دستورات اسلام، قرآن و تاکید پیامبر بزرگوار حضرت محمد مصطفی(ص) هر کسی کلمه توحید را به زبان آورد نمی شود او را تکفیر کرد بلکه بایستی وحدت و همبستگی را در میان جوامع اسلامی و مسلمانان تقویت و از برجسته کردن موارد جزیی اختلاف سلیقه و نظر جلوگیری کرد. 

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با بیان اینکه همه ما باید زیر چتر اسلام زندگی کنیم و نگوییم این شیعه است و آن سنی، افزود: برگزاری مراسم و نشست های وحدت در این منطقه می‌تواند قلب ها را به هم نزدیک کند. 

ایران دایه دار وحدت در منطقه است

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز اظهار داشت: با وجودی که دشمن با تفرقه، تحریم و اختلاف‌افکنی در تلاش برای وارد آوردن فشار بر ایران است، اما انسجام و اتحاد در همه ابعاد در ایران اسلامی وجود دارد و ملت ما همواره دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذشته است. 

عبدالرحیم کردی افزود: هم اینک دنیا شاهد ثبات و امنیت در کشور ایران است و علیرغم فشار اقتصادی مردم در کنار هم هستند و مسیر اتحاد را ادامه می دهند. 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر وحدت و انسجام ملت تاکید فراوان دارند و با تدبیر و رهنمودهای ایشان و وحدت و هم افزایی مردم در حوزه اقتصادی ثبات نسبی را شاهد هستیم. 

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: با وجود فشارها و دشواری های اقتصادی و تجاری، شرایط و فعالیت‌ها در منطقه آزاد به خوبی پیش می رود. 

کردی ادامه داد: شرایط چابهار ویژه است و همانگونه که این بندر مهم در زمان جنگ تحمیلی تامین کننده کالای اساسی کشور بود هم اینک در جنگ اقتصادی نیز این کار مهم را انجام می دهد. 

وی تصریح کرد: عبور از این وضعیت نوید دهنده روزهای خوشی است و امیدواریم با اتحاد و وحدت تمام مشکلات کشور مرتفع شود و شاهد روزهای خوش و عمران و آبادانی منطقه باشیم. 

داشتن روزهای خوش با وحدت امکانپذیر است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: برنامه های خوبی در هفته وحدت تدارک شده که جا دارد از همه متولیان تقدیر شود. 

رحمدل بامری افزود: در وحدت رضای خداوند را شاهد هستیم و حفظ دین در سایه همدلی، همراهی و همگامی مقدور است. 

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی و تحمیلی در طول ۴۰ سال مشکلاتی را بوجود آورده است، خاطرنشان کرد: تجربه روزهای خوش با وحدت امکانپذیر است. 

فرماندار چابهار ادامه داد: بزودی شاهد پیروزی های بزرگ در عرصه های مختلف خواهیم بود و علیرغم ترفندهای دشمنان موفقیت ها یکی پس از دیگری حاصل می شود.

وی گفت: اخبار خوبی در حوزه چابهار در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود تا کام مردم محروم این منطقه شیرین شود. 

بامری اظهار داشت: چابهار از اهمیت خاصی برای کشور برخوردار و توسعه سواحل مکران از برنامه های مهم است که با تکمیل زیرساخت ها در آینده نزدیک عمران و آبادانی را شاهد خواهیم بود. 

وحدت به معنای واقعی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار نیز اظهار داشت: مسلمانان باید به مشترکات تاکید و از هرگونه اختلاف و تفرقه پرهیز کنند تا جهانیان بر آنان غبطه بخورند. 

حجت‌الاسلام ابراهیم غلامی افزود: پیغمبر اسلام (ص) سراسر محبت و مودت بودند و وقتی رسول الله (ص) از ما راضی می شوند که بتوانیم سنت ها و سیره و روش ایشان را در زندگی و جامعه اجرایی کنیم. 

وی ادامه داد: وحدت به معنای واقعی در سیستان و بلوچستان توسط قشرهای مختلف مردم و علمای شیعه و سنی تبیین شده و همگان برآن تاکید دارند.

وحدت در ردیف مسائل مهم مسلمانان قرار دارد

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار نیز اظهار داشت: وحدت یکی از بهترین مسائل مهم مسلمانان  است و باید در گام دوم انقلاب همه ما با وحدت و انسجام امور کشور را پیش ببریم. 

مولوی عبدالله دوستی افزود: رهبر معظم انقلاب و امام راحل درباره وحدت بیانات ارزشمندی داشته اند که اگر انها را عملی کنیم می توان از بسیاری از مشکلات عبور کرد. 

مدرس حوزه علمیه جامعه الحرمین الشریفین چابهار بیان کرد: وحدت را خداوند تاکید فراوانی کرده و از مسائل مهم قرآنی است و نباید تفرقه و مسائل کم ارزش انسجام مسلمانان را تهدید کند. 

وی گفت: بغض و حسد اخوت و برادری را از بین می برد و باید مردم و مسئولان با وحدت کارها را پیش ببرند و براساس برادری و کمک و هم افزایی همدیگر حرکت کنند. 

وحدت نیاز اصلی جامعه امروز است

حمیدالله سردارزهی از معتمدان چابهار نیز در این مراسم گفت: اتحاد و وحدت از نیاز های اصلی جامعه است و باید در مقابل توطئه دشمنان ایستاد و مقاومت کرد. 

وی بیان کرد: هر وقت مسلمانان وحدت داشته اند موفق بوده و در هر زمانی اختلاف داشته اند با مشکلات دچار می شدند.

وی گفت: تفرقه بزرگترین مشکل درونی و بیرونی جامعه است و می توان گفت رویکرد ایران به وحدت استراتژیک است.

وی ادامه داد: وحدت مورد تایید و اصل اسلامی است و رهبر معظم انقلاب همواره این موارد را تاکید می کنند.

اجرای سرود توسط گروه سرود جامعه الحرمین الشریفین چابهار از دیگر ویژه برنامه ها این نشست بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.