به گزارش ایرنا حبیب‌الله رمضانی شنبه در مراسم زنگ مقاومت و ایثار در دبیرستان شاهد پنج مهر آبادان افزود: دانش آموزان ما در سال‌های دفاع مقدس با رها کردن درس و مشق و خانواده، به ندای امام خود لبیک گفته و با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به خوبی در مقابل زیاده خواهی‌های دشمن ایستادگی کردند.
وی وجود ۴۰۰ شهید دانش‌آموز آبادانی را بیانگر فهم و درک درست آنها از انقلاب اسلامی و دفاع از کشور دانست و گفت: دانش آموزان امروز با الگوبرداری از شهدای دانش‌آموز و ادامه‌ راه و اهداف آنان می‌توانند با حضور خود در صحنه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی زمینه‌ توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را بیش از پیش فراهم سازند.

رمضانی با بیان اینکه شهدا جان خود را فدا کردند تا درس اخلاق، ایمان و شجاعت به همگان بدهند، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس دانش آموزان و فرهنگیان قافله سالار شهدای انقلاب اسلامی بودند.

وی ضمن گرامیداشت پنج مهرماه ۱۳۶۰ سالروز شکست حصر آبادان افزود:همه قشرهای مردم آبادان در آن روزها با مجاهدت و فداکاری خود شکوه و عظمتی را رقم زدند که نیروهای بعثی کشور عراق با هیچ سلاح و تانکی نتوانستند آن را در هم بشکنند.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان تثبیت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ثبات و امنیت پایدار را از برکات دوران طلایی دفاع مقدس دانست.

سرهنگ پاسدار شاپور احمدی  با اشاره به علل تهاجم دشمن به کشور در هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب تجزیه‌طلب‌ها در نقاط مختلف کشور ندای جدایی‌طلبی سر می‌دادند و از این رو بخش عظیمی از توان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج مردمی صرف مقابله با تجزیه‌طلبان می‌شد.

آبادان چهار هزار و۷۰۰ شهید، سه هزار جانباز و ۲۴۲ آزاده در هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

۳۰۱۵/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.