علی خاکسار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها به علت اجاره کانتر، امضای قرارداد یک طرفه، فعالیت خارج از مفاد قرارداد، استفاده نکردن از راهنمای دارای کارت، اجازه امضا به مسئول کانتر و دریافت مبلغ مازاد از تیپ خدمات، ابتدا تذکر و مهلت رفع مشکل دریافت کرده و در نهایت فعالیت آنها تعلیق شدد.

وی با اشاره به شرایط برگزاری تورهای مجاز گردشگری اظهار داشت: براساس آیین نامه‌ بند «ب» نظارت بر تاسیسات گردشگری تنها واحدهای دارای مجوز رسمی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی و جهانگردی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب هستند و فعالیت سایر واحدهای خارج از این چارچوب غیرمجاز بوده و نسبت به جمع‌آوری و پلمب آنها اقدامات قانونی انجام می‌شود.

خاکسار عنوان کرد: شهروندان باید از خرید هرگونه خدمات مسافرتی از واحدهای بدون مجوز خودداری کنند چرا که نبود مسئولیت‌پذیری و آگاهی مجریان تورهای غیرمجاز از استانداردهای مصوب تورهای گردشگری منجر به وقوع حوادث ناگوار و مشکلات جبران ناپذیر برای مسافران این تورها خواهد شد.

وی ادامه داد: از این تعداد دفتر خدمات گردشگری تعلیق شده، سه دفتر در همدان و یک دفتر در ملایر مستقر شده‌اند.

معاون گردشکری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: دفترهای تعلیق شده تا زمان رفع تعلیق باز هستند اما اجازه فعالیت جدید ندارند و می‌توانند تعهدات و قراردادهای قبلی خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: این تعلیق‌ها با توجه به مسائل انظباطی و اجرایی انجام شده است که در صورت ادامه داشتن این موارد، پروانه دفتر خدمات گردشگری متخلف برای همیشه باطل می‌شود.

خاکسار افزود: ۵۸ دفتر خدمات گردشگری در همدان فعالیت می‌کنند و سه دفتر جدید نیز تا هفته‌های آینده به این تعداد افزوده می‌شود.

همدان با یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری در جمع پنج استان گردشگر پذیر کشور رتبه بندی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.