سردار بخشعلی کامرانی صالح روز شنبه در آیین آغازین طرح زمستانی پلیس راه همدان اظهار داشت: تیم های حاضر در طرح زمستانی از همه توان به منظور ایمن کردن راه برای شاغلان در حوزه حمل و نقل جاده ای و کاهش سوانح جاده ای استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح تا اواخر اسفند ادامه دارد اظهار داشت:  ۷۰۰ دستگاه خودرو در طرح زمستانی به کار گرفته شده است و تیم ها با کمک پلیس و سایر دستگاه ها برای ایجاد ایمنی و تامین امنیت در جاده ها تلاش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: برای کاهش سوانح رانندگی باید به ۲ مولفه توجه ویژه شود که اول فرهنگ ترافیک، آگاه سازی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه است چراکه عامل بیشتر تصادف ها جاده و خودرو نیست بلکه عامل انسانی در بروز آن موثر بوده است.

سردار کامرانی صالح اضافه کرد: مهمترین عوامل انسانی موثر در بروز سوانح رانندگی تردد با سرعت غیرمجاز و بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده است.

وی اظهار داشت: یک خانواده حاضر است تمامی دارایی زندگی خود را برای نجات خانواده اش هزینه کند تا به آنها آسیبی وارد نشود ولی در مقابل با سرعت بالا تردد کرده یا به علت خواب آلودگی هنگام رانندگی موجب واژگونی خودرو و مرگ اعضای خانواده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان همدان مولفه دوم را استفاده از سامانه های هوشمند عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش تردد خودروها استفاده از «آی تی» اجتناب ناپذیر است و می توان با استفاده از ابزارهای نوین زمینه بروز سوانح را کاهش داد.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات مالی دستگاه ها اما باید برخی از اقدام های اثرگذار در کاهش سوانح فوتی نظیر شناسایی و کاهش نقاط حادثه خیز، آشکار سازی آنها، استفاده از علایم هشدار دهنده و چراغ ها با سرعت اجرایی شود.

طرح زمستانی پلیس با حضور نیروهایی از پلیس راه و راهور، هلال احمر، راهداری و اورژانس روز شنبه در ستاد انتظامی همدان آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.