سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه میزان سوادآموزی در استان همدان از میانگین کشوری بالاتر است، عنوان کرد: بر این اساس حمایت‌های مجموعه مدیریت استان، امکانات بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد سوادآموزی، حل مشکلات و موانع سوادآموزی نقش موثرتری خواهد داشت. 

وی ادامه داد: گرچه آمار استان از سطح میانگین کشوری بالاتر است اما باید با شتاب‌بخشی ویژه، کم سوادی چندشهرستان استان را  ارتقا دهیم.

شاهرخی اضافه کرد: آمار بالای باسوادی در جامعه باعث خوشحالی است، اما برای ما آمار کم‌سوادان به طور ویژه‌ای اهمیت دارد و نباید از آن غفلت کرد. 

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم بی‌سوادی را در استان ریشه کن یا به حداقل برسانیم، باید همه دستگاه‌های اجرایی و عوامل درگیر در این مهم حمایت ویژه داشته باشند. 

استاندار همدان با بیان اینکه تشویق و ترویج باید به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شود، اظهار داشت: باید از ظرفیت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در فرهنگ‌سازیِ سوادآموزی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه سوادآموزی توجه ویژه‌ای به مناطق روستایی و عشایری شود، عنوان کرد: باید آمار دقیقی از کانون‌های جمعیتی به دست آید تا با شناسایی کم‌سوادان یا بی‌سوادان مناطق عشایری دور دست، برای سوادآموزی آن‌ها اقدام کنیم. 

شاهرخی با اشاره به اینکه همدان رتبه نخست کشوری در موضوع نماز مدارس را دارد، ادامه داد: گرچه رتبه نخست کشوری را در زمینه اقامه نماز داریم، اما به این معنا نیست که دیگر نیاز به اقدام خاصی نیست، بلکه آموزش و پرورش باید توجه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد.

در آخرین آمار دریافتی حدود ۹۶ درصد از جمعیت همدان باسواد هستند که این آمار، ۱۱ درصد از میانگین باسوادی در دنیا بالاتر است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۴۹ هزارتن از جمعیت بین سن های ۱۰ تا ۴۹ سال در استان همدان اعلام بی سوادی کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۵۶ تن مرد و ۳۲ هزار و ۲۶۰ تن زن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.