علیرضا قراگوزلو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تقویت تعاونی‌ها کلید کاهش مشکلات و افزایش درآمد اقتصادی در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شرکت‌های تعاونی در بخش کشاورزی اظهار داشت: در جوامع کشاورزی و روستایی نظام بهره‌برداری دهقانی و خرده مالکی، مشکلات متعددی را از یک سو برای تولیدکنندگان و از سوی دیگر برای دولت به همراه داشته است.

قراگوزلو گفت: تنها ۳۷ درصد اراضی کشاورزی کشور در اختیار ۸۶ درصد بهره‌برداران قرار دارد و پراکندگی و کوچک بودن اراضی مزروعی یکی از معضلات اصلی سد راه توسعه بخش کشاورزی ایران به ویژه در مناطق محروم و دور از مرکز به شمار می‌رود.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی همدان با بیان اینکه نبود زنجیره تولید مرغ، واسطه‌ها را تقویت می‌کند افزود: نیاز به سرمایه در گردش بالا، نبود امکان صادرات و مشکل کنترل تولید توسط متولیان از معایب نبود این زنجیره است.

قراگوزلو خاطرنشان کرد: ۵۲۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره و ۱۹ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه و یک واحد جوجه‌کشی با ظرفیت یک میلیون قطعه در استان همدان فعال است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.