دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:" افسانه ماردوش" نام نمایشی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی محمد جهانپا از مشهد است که در روز نخست این جشنواره به روی صحنه رفت.

مجید قناد افزود: این نمایش در سه سانس ۱۰ صبح، ۱۵ و ۱۷ و سی دقیقه عصر در تالار اصلی مجتمع بوعلی‌سینا به روی صحنه می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: امروز چهار نمایش صحنه ای و ۶ تئاتر خیابانی برای گروه های سنی خردسالان، کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود. 

تالار اصلی مجتمع شهید آوینی در سانس‌های ۱۰ و سی دقیقه صبح و ۱۷ و سی دقیقه عصر آماده اجرای نمایش "هوشنگ لاک‌پشته" در بخش کودک به نویسندگی سپیده فلاح‌فر و کارگردانی الکا هدایت از تهران است.

نمایش "نمکی و دیو الکی" به نویسندگی محمد حسن شایانی و کارگردانی سعید باغبانی از همدان در بخش کودک و در سه سانس ۱۰ و سی دقیقه، ۱۵ و ۱۷ و سی دقیقه در تالار فجر اجرا می‌شود.

دو سانس ۱۵ و۱۷ و سی دقیقه عصر در تالار مهدیه همدان به اجرای نمایش "خندنده" به نویسندگی محمد پارسائی‌خواه و کارگردانی مجتبی لاله‌زاری از استان یزد در بخش دانش‌آموزی و به مدت ۳۰ دقیقه اختصاص دارد.

در بخش خیابانی هم نمایش "آینده مال بچه‌هاست" به کارگردانی هیام احمدی از اصفهان در ساعت ۱۵ و سی دقیقه و نمایش "اوکسی در جزیره بدنستان" به کارگردانی نسا بخشی از همدان به مدت ۲۲ دقیقه در ساعت ۱۶ و سی دقیقه در محوطه مجتمع بوعلی‌سینا اجرا می شود. 

در محوطه شهید آوینی نیز ساعت ۱۵ و سی دقیقه تئاتر خیابانی "نقالی بیژن و منیژه" به کارگردانی مرجان حسین نشتایی از مازندران و نمایش "مرغ، درخت، گل" به کارگردانی غلامرضا محمدی از مشهد در ساعت ۱۶ و سی دقیقه به نمایش در می آید.

نمایش های خیابانی "نقالی رستم و کک کهزاد" به کارگردانی رضا سالاروند از لرستان در ساعت ۱۵ و سی دقیقه "نقالی رستم و تهمینه" به کارگردانی طاهره شفیعی از همدان در ساعت ۱۶ و سی دقیقه اجرا می‌شود.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار "تئاتر، کودک، طبیعت" و با دبیری مجید قناد از امروز ۱۶ آبان‌ماه در همدان آغاز شده و تا ۲۱ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.