علی آقامحمدی روز دوشنبه در مراسم ۱۳ آبان روز استکبارستیزی در میدان امام‌خمینی(ره) شهر همدان بیان کرد: دانش‌آموزان برای شروع گام دوم انقلاب ابتدا باید در جلسات قرآنی شرکت کنند و این جلسه ها را دوباره دایر کنند.

وی افزود: نمایندگی آستان قدس در همدان برای راه اندازی جلسه های قرآنی در این استان به دانش آموزان کمک کند و دست کم یک پرچم در اختیار آنها قرار دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:  یکی از ایام الله ۱۳ آبان است که در این روز ملت ایران با رهبری امام راحل از ابتدای مسیر، حرکت خود را در راستای مسیر ظهور حضرت مهدی(عج) قرار داد.  

آقامحمدی خاطر نشان کرد: امام راحل در جریان کاپیتولاسیون و دیگر سخنرانی ها تاکید کردند که اول شاه باید از کشور برود و پس از آن نوبت اسرائیل و آمریکا است و سخنان امام راحل عملی شد.

وی اضافه کرد: آمریکا در پیامی به امام راحل از ایشان خواست در ۱۳ آبان علیه آمریکا سخنی نگوید اما اگر به شاه توهین کند ایرادی ندارد اما امام راحل بی توجه به این نامه علیه آمریکا سخنرانی کرده و به این علت به ترکیه تبعید شدند.

آقا محمدی ادامه داد: در سال ۵۶ امام راحل دستور آغاز به کار نهضت و یکسره کردن کار رژِیم ستم شاهی را داد که این امر در سال ۵۷ به وقوع پیوست و مجسمه شاه نیز توسط جرثقیل دولتی به پایین کشیده شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: آمریکا بر این باور بود که پس از فراری دادن شاه می تواند دوباره همانند سال ۳۲ کودتا کند ولی با وجود اینکه کسی جرات آتش زدن پرچم آمریکا و اهانت به این دولت را نداشت ایران لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کرد.

آقامحمدی با بیان اینکه همدان در رویدادهای انقلاب همواره پیش گام بوده است اضافه کرد:  ۳۰ مهر سال ۵۷ روز دانش آموز در همدان شکل گرفت و در این روز دانش آموزان حرکت خود را علیه رژیم ستم شاهی آغاز کردند و چند تن از اهالی این شهر در خیابان شهدا هدف گلوله قرار گرفتند.

وی ادامه داد: حرکت دومی که در همدان آغاز و در تهران تداوم یافت حرکت همافران بود که پس از دستگیری همافران، آیت الله سیداسد الله مدنی امام جمعه وقت همدان از مردم خواست در صورت آزاد نکردن همافران پایگاه شاهرخی را تسخیر کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از تسخیر سفارت آمریکا ۲ تن از گروگان ها در شهر همدان نگهداری شدند و با تسخیر لانه جاسوسی و اسارت ۴۴۴ روزه نیروهای آمریکایی اُبهت آمریکا شکست.

آقامحمدی اضافه کرد: هیچ کشوری جرات بیرون کردن آمریکا از سوریه، شکستن هیمنه این کشور در عراق را نداشت اما شهید سردار حسین همدانی با تشکیل بسیج وطنی و تربیت آنها زمینه این کار را فراهم کرد.

وی خطاب به دانش آموزان بیان کرد: حضور شما در این راهپیمایی از هر عبادت بالاتر است و ثواب بیش از هزاران حج عمره را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.