رشید حیدری مقدم عصر پنجشنبه در شانزدهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در همدان اظهار داشت: امسال و سال آینده با ۲ رویداد جدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری مواجه هستیم.

وی افزود: این ۲ رویداد مهم سیاسی می‌تواند کانون بحران‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به خصوص دانشگاه‌های کوچک باشد چرا که در دانشگاه‌های کوچک، کوچکترین گزارشی در حوزه سیاسی و انتخابات می‌تواند یک چالش برای دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت ایجاد کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه تغذیه و خوابگاه را ۲ چالش مهم دانشگاه علوم پزشکی دانست و پیشنهاد داد: برای حل این مشکلات اساسی، کارگروه‌هایی در ستاد وزارتخانه متشکل از پنج نفر از معاونان فرهنگی و دانشجویی و پنج نفر از معاونان توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شود.

حیدری‌مقدم تاکید کرد: با نگاه سنتی نمی‌توان موضوع خوابگاه و  تغذیه را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حل کرد.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد خوابگاه‌های علوم پزشکی فرسوده است و باید با تلاش از طریق بخش خصوصی، اوراق، خزانه و وام‌ها به حل مشکل خوابگاه و تغذیه کمک کرد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: معاونان توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی می‌دانند اگر ما به یک فرمت و مدل مشخصی در حوزه تغذیه مثل صنعتی کردن غذا و یکسان سازی آن در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی برسیم، می‌توان بر خیلی از مشکلات در این حوزه غلبه کرد.

حیدری مقدم همچنین از دیگر مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه فرهنگی را موضوع «پوشش حرفه‌ای» ذکر کرد و  گفت: این موضوع در دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی پیشنهاد داد: برای حل این موضوع نیز کارگروهی متشکل از پنج نفر از مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و پنج نفر از معاونان فرهنگی و دانشجوی تشکیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: بی‌تحرکی، چاقی و افسردگی در دانشگاه‌ها خطراتی است که اگر به آنها توجه نشود، ممکن است عواید جبران ناپذیری داشته باشد.

حیدری مقدم افزود: باید با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی زیر نظر مدرسان مجرب و مدیریت خوب در این حوزه، بر خیلی از مشکلات در این زمینه فائق شویم که در این جا نقش معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار حیاتی و مهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.