رشید حیدری مقدم روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت افزود: در حوزه بیمه‌ای نیز باید پرونده الکترونیکی برای بیماران تشکیل شود چرا که درخواست های القایی و هزینه‌های پزشکی کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: هزینه های درمان در کشور ما بسیار بالا است که اگر آن را مدیریت نکنیم ممکن است به مشکل بخوریم.

حیدری مقدم عنوان کرد: بیمه یک صنعت اقتصادی در سراسر دنیا است که باید ما نیز در کشور از آن بهره برداری لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه وابستگی اقتصاد ما به نفت موجب ایجاد مشکلات فراوانی شده است، بیان کرد: باید نگاهمان را تغییر دهیم و با استفاده از دانش علمی و بدون نیاز به فروش یک قطره نفت بودجه کشور را تامین کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه باید به سمت دولت الکترونیک در همه ابعاد حرکت کنیم، افزود: ما باید از امروز به سمت نسخه نویسی و تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران پیش برویم.

وی نسخه نویسی کاغذی را دردسرساز دانست و ادامه داد: یک بیمار با ۱۳ ماه بستری شدن در بیمارستان سینا پرونده پزشکی ۶ هزار صفحه ای دارد و با خط های متفاوت وضعیت آن شرح داده شده است.

حیدری مقدم گفت: پزشکی که نتواند برخط (آنلاین) به پرونده پزشکی بیمار دسترسی پیدا کند بی سواد است چرا که دنیای امروز جهانی هوشمند است و ما هم باید متناسب با این هوشمندی پیش برویم.

وی پیش بینی کرد: تا سال ۱۴۰۴ دیگر به دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی، غیر انتفاعی، آزاد و ۳۰ درصد دانشگاه علوم‌پزشکی نیازی نداریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: بر اساس قانون اساسی مردم نباید در آموزش، بهداشت‌ و درمان مشکلی داشته باشند.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه هر چقدر برای این دو موضوع کار شود باز هم کم است، افزود: درآمد دولت را از برخی از بخش های عمومی باید افزایش داد و در حوزه آموزش، بهداشت‌ و درمان هزینه کرد.

وی تاکید کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و ۵۰ هزار میلیارد تومان هم معافیت مالیاتی در کشور داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجموع می‌توان از بخش مالیات ۲۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که رقم چشمگیری است و می تواند به حوزه آموزش و درمان کمک کند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مدارس از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف هستند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه بیمه یکی از لازمه های امنیت و آرامش در جامعه است، بیان کرد: بیمه سلامت یکی از راهکارهای حل مشکلات مالی برای درمان است.

وی ادامه داد: در استان همدان در حوزه بهداشت و درمان مشکلات زیادی است اما در مقایسه با استان های دیگر در دسته برتر قرار داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: کلینیک های خصوصی در نقاط مختلف شهر همدان ساخته شده است که خدمات مناسبی را ارائه می کنند اما بیمارستان ها باید آماده پذیرش شهروندان باشند.

وی با اشاره به اینکه نطام اقتصادی کشور باید اصلاح شود، اظهار داشت: نوع مالیات خدمات رسانی و رفتار با مردم باید تعییر کند و سطح آموزش و درمان باید افزایش یابد.

حاجی بابایی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب بهداشت و درمان همدان، اضافه کرد: همدان قطب بهداشتی و درمانی در کشور معرفی شده است و می تواند از اینجا تا نجف خدمات‌رسانی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.