مدیرعامل بانک صنعت و معدن  عصر چهارشنبه در بازدید از طرح توسعه‌ای شرکت فروسیلیس غرب پارس گفت: طرح تولید شمش منیزیم یک طرح مهم برای کشور است که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

حسین مهری بیان کرد: مقرر شد مابقی رقم سرمایه‌گذاری نیز از طریق منابع داخلی سهامداران تامین شود.

به گفته مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سال‌های گذشته برای راه‌اندازی شرکت فروسیلیس غرب پارس نیز این بانک از محل صندوق توسعه ملی هفت میلیون یورو به این شرکت کمک کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان نیز گفت: بخش عمده‌ای از طرح‌های راکد، مشکل‌دار و نیمه فعال در استان بررسی و تفکیک شهرستانی آنها انجام شد.

بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن از شرکت فروسیلیس ملایر

۴۰ واحد تولیدی در همدان تعیین تکلیف و احیا شد

ظاهر پورمجاهد افزود: تعدادی از طرح‌ها نیز که باقی مانده، به دنبال تعیین تکلیف آنها هستیم تا اگر امکان احیا و فعالیت دارند، دوباره فعال شوند.

وی بیان کرد: برخی طرح‌های بزرگ با کمک استاندار همدان از طریق کشور پیگیری و برخی طرح‌ها نیز پس از بررسی در ستاد تسهیل شهرستان‌ها و یا استان موارد مطرح و تعیین تکلیف می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۴۰ طرح در استان تعیین تکلیف و احیا شد.

پورمجاهد گفت: تمام تلاش مدیریت استان، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی این است تا در حوزه رونق تولید، ثبات و توسعه را داشته باشیم و بتوانیم از واحدهای تولیدی که دچار مشکل هستند، گره‌گشایی کنیم.

بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن از شرکت فروسیلیس ملایر

اجرای طرح سیلیکون متال در شهرک صنعتی جوکار

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز این شهرستان را یک قطب مهم صنعت و معدن استان دانست و افزود: در حال حاضر پنج طرح تولیدی در شهرک صنعتی جوکار ملایر در دست اجرا است.

قدرت الله ولدی با اشاره به فعالیت شرکت فروسیلیس غرب پارس در این شهرک بیان کرد: طرح توسعه‌ای تولید شمش منیزیم از دولومیت توسط این شرکت در دست اجرا است که امیدواریم با حمایت مالی بانک صنعت و معدن روند اجرایی آن شتاب گیرد.

وی ادامه داد: قرار است با سرمایه‌گذاری شرکت تامین اجتماعی(شستا) طرح سیلیکون متال نیز در این شهرک با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شود که دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن آغاز و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اجرای طرح گاوداری ۶ هزار راسی با رقم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان در ملایر توسط شرکت شستا اظهار داشت: زمین‌های این ۲ طرح تحویل شده و استعلام‌های چهارده گانه نیز به صورت پنجره واحد انجام و تحویل شرکت شستا شده است.

شرکت فروسیلیس غرب پارس ملایر

یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در شهرک صنعتی جوکار در دست اجرا است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز گفت: در حال حاضر پنج طرح تولیدی با بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی جوکار ملایر در دست اجرا است.

حمیدرضا متین ۲ واحد تولید فروسیلیس غرب پارس، یک طرح فروسیلیس منگنز، طرح توسعه شرکت آذرخش و طرح تولید شمش منیزیم از دولومیت را از جمله این طرح‌ها برشمرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از یک‌هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین با بهره‌برداری از این طرح‌ها گام بلندی در راستای جلوگیری از خام فروشی در کشور برداشته می‌شود و یک حرکت عظیم در بخش صنعت و معدن استان اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان صنعت و معدن همدان بیان کرد: مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این بازدید دستور داد پرداخت تسهیلات به این واحد از محل تبصره ۱۸ باشد و با وجود محدودیت‌ها از سهم گلوبال ملی در اختیار این واحد قرار گیرد.

متین با بیان اینکه طرح تولید شمش منیزیم از دولومیت دومین واحد در کشور است گفت: این طرح با رقم سرمایه‌گذاری حدود ۲۱۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

شرکت فروسیلیس غرب پارس ملایر

ایجاد ۱۵۰ شغل در واحد تولید شمش منیزیم

مدیرعامل شرکت فروسیلیس غرب پارس نیز به ایرنا گفت: طرح تولید شمش منیزیم از دولومیت ۶ هزار تُن در سال ظرفیت دارد که سرمایه‌گذاری این طرح حدود ۱۶۰ میلیارد تومان معادل ۶ میلیون یورو ارزی است.

سید محمدباقر میرابوالفتحی بیان کرد: چنانچه تسهیلات هر چه زودتر در اختیار ما قرار گیرد، ۲۴ ماهه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح برای ۱۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

شرکت فروسیلیس غرب پارس هم اکنون ۲ طرح تولیدی هر کدام با ۱۲ هزار تن ظرفیت تولیدی سالانه فروسیلیس و در مجموع ۲۴ هزار تُن و رقم سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی و ۳۰۰ میلیارد تومانی در حال تولید دارد که در مجموع برای ۲۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.