محمدرضا عدالتخواه روز چهارشنبه در نشست اعضای کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان ها، اظهار داشت: باید در خصوص محکومان واجد شرایط احکام لازم صادر شود تا این گروه از محکومان با امکان نصب تجهیزات اکترونیکی به صورت آزادانه امکان فعالیت در اجتماع و خانواده را داشته باشند.

رییس کل دادگستری همدان استفاده از مجازات حبس را آخرین راهکار تنبیهی و در مواجهه با جرائم مهم و خشن دانست و اعمال آن در غیر موارد ضروری را ناکارآمد و مضر به حال فرد، نهاد خانواده و اجتماع ارزیابی کرد.

عدالتخواه با بیان اینکه مجموعه قضایی این استان در اجرای حقوق شهروندی و حقوق عامه با هیچ کس مماشات نمی کند، بر اهمیت و جایگاه کرامت و منزلت انسانی و لزوم پاسداشت از عزت و شرافت شهروندان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: باید حس اطمینان از رعایت حریم و آزادی مشروع افراد در بین تمام شهروندان ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: مجموعه قضائی استان همدان در راستای انجام وظایف خود بر رعایت این حقوق از سوی همه مراجع و افراد نظارت دارد و در رعایت حقوق شهروندی و حقوق عامه جای هیچگونه مماشات وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان نیز در این جلسه گفت: هیاتی سال گذشته اقدام به بازرسی از تمامی مراجع انتظامی و زندان های این استان کرد.

حسن خاجانی اضافه کرد: در جریان بازرسی ها به شکایات شهروندان در رابطه با نقض حقوق شهروندی توسط اعضای این هیأت رسیدگی و دستور لازم ارائه شد و این روند حسب برنامه ریزی صورت گرفته در سالجاری نیز تداوم می یابد.

در این جلسه، راهکارهای مختلف کاهش ورودی به زندان و استفاده زندانیان از سیاست های مراقبتی نوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.