آرش مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه اقداماتی در راستای ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب انجام شده است که در این رابطه روستاهای اطراف سد اکباتان دارای اولویت هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تصفیه‌خانه روستای ارزانفود با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی، آماده بهره‌برداری است، اظهار داشت: این طرح در ماه‌های پیش رو و به احتمال زیاد در بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسید.

مرادی عنوان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب روستای ابرو نیز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که در صورت تامین اعتبارات لازم تا پایان سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب روستای یلفان نیز هم اکنون ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این طرح نیز به بهره‌برداری برسد.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب روستایی همدان ادامه داد: در حال حاضر سه کیلومتر از خط انتقال فاضلاب روستای چشین به کلکتور شهری اجرایی شده که در صورت نبود معارض انتظار می‌رود این طرح نیز در سال ۹۹ وارد مدار شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ چاه را در روستاهای زیرمجموعه استان حفاری و در ۶ ماه نخست سال ۹۸، کف کشی و لای‌روبی سه حلقه چاه و تجهیز ۱۱ حلقه چاه دیگر در روستاهای استان عملیاتی شده است.

مرادی ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری نصب ۲ مورد سیستم هشداردهنده و ۸۰ متر فنس کشی فاضلاب روستایی اجرایی و لای‌روبی و بهسازی پنج دهنه چشمه، نصب ۳۷۷ مورد شیرآلات و نصب یک هزارو ۴۳۱ انشعاب در این مدت اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۰ شهرستان استان ۱۲۲ قرارداد در دست اقدام است، اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال و سه هزار و ۵۰۰ متر خط برق امکان پذیر شد.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب روستایی همدان با اشاره به اینکه ۲ ایستگاه پمپاژ روستاهای نعمت آباد و فتح آباد با ظرفیت یک لیتر در ثانیه به زودی وارد مدار می‌شوند، عنوان کرد: در ۶ ماه گذشته، ساخت ۶۷۵ متر مکعب مخزن عملیاتی شده که ۵۰ درصد آن تاکنون وارد مدار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.