کارشناس اداره کل هواشناسی همدان روز یکشنبه در این‌باره به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش ملایم باد همراه خواهد بود.

محمد حسن باقری‌شکیب اظهار داشت: به دنبال بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، یک سامانه ضعیف بارشی وارد همدان شده و تا شنبه هفته آینده در آسمان این استان فعال است.

وی افزود: سرعت حرکت این سامانه و بارش‌های آن ضعیف است و بیشتر موجب ابرناکی آسمان می‌شود.

باقری‌شکیب با بیان اینکه در ساعت‌های بعد از ظهر، احتمال بارش‌های پراکنده این سامانه افزایش می‌یابد، عنوان کرد: بارش‌های این سامانه در نقاط شمالی همدان بیشتر از سایر نقاط این استان است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای صبح امروز / یکشنبه / این سامانه، یک میلیمتر بارش را در گل‌تپه داشته است، ادامه داد: در مدت فعالیت این سامانه دمای هوای همدان بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، اما به زیر صفر و یا نزدیک صفر درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و قهاوند با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب افزود: کمینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.