به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، امیر سرتیپ «عبدالکریم بنی طرفی»  روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از جت آموزشی «یاسین» اظهار داشت: امروز یک هواپیمایی که در داخل کشور طراحی و ساخته شده بود پرواز موفقیت‌آمیز خود را در پایگاه شهید نوژه انجام داد که جا دارد این افتخار بزرگ را خدمت ملت بزرگ ایران تبریک عرض کنیم.

وی درباره مختصات این هواپیما بیان کرد: این هواپیما ۱۲ متر طول، عرض بال ۱۱ متر و ۴ متر ارتفاع دارد و از ۲ موتور توربوجت برخوردار است که این موتورها در داخل کشور ساخته شدند، طراحی این هواپیما در کشور سبک جدیدی را در حوزه ساخت هواپیما برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

رئیس‌ سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بیان کرد: می‌توانیم بگوییم از امروز صنعت ساخت هواپیماسازی کشور به طور کامل شروع بکار کرد و این جت مطابق با نیازهای نیروی هوایی ارتش و با مشارکت چند ساله بین سازمان صنایع هوایی و نیروی هوایی ساخته شد و در نظر داریم هر چه سریعتر به مرحله تولید و در اختیار نیروی هوایی قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، جت پیشرفته آموزشی و تمام ایرانی یاسین صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش و «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در پایگاه شهید نوژه همدان رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.