استاندار قزوین روز پنجشنبه در نشست با پیشکسوتان و اعضای انجمن خوشنویسی قزوین با انتقاد از اینکه قزوین را فقط به نام صنعت می‌شناسند،اظهار داشت این استان قدمت و تاریخ طولانی در حوزه فرهنگ و تاریخ دارد و به خصوص در حوزه خوشنویسی باید اقدامات اساسی انجام دهیم.

هدایت الله جمالی پور تاکید کرد: لازم است که برای پیشبرد اهداف هنر خوشنویسی در استان کمیته سیاست‌گذاری راه‌اندازی شود و دستگاه‌های مرتبط نیز با عضویت در آن به دنبال پویایی و حل مشکلات این حوزه باشند.

افزود: متاسفانه مسئولان قزوین در نامه‌نگاری ادارات از کلمات سنگین و غلو استفاده می‌کنند که دستور دادیم برای پاکیزه و روان نویسی کلاس‌های آموزشی در ادارات دولتی راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه استان قزوین نیازمند موزه خوشنویسی است، اظهار داشت: لازم است که مکانی برای نمایش آثار خلق شده در خوشنویسی استان فراهم شود و بتوانیم محصولات هنرمندان این حوزه را جمع‌آوری کنیم.



جمالی پور در ادامه سخنان خود تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری باید تندیس‌ها و میادین شهر را به نام و آثار خوشنویسی مزین کنند و انتظار می‌رود که این استان به عنوان پایتخت خوشنویسی بتواند نظر گردشگران را به خود جلب کند.

استاندار قزوین همچنین گفت: مردم قزوین باید به خودشان ببالند که این استان به عنوان پایتخت خوشنویسی نام گرفته است و همه مسئولان موظف هستند که با صیانت از این هنر در راستای تقویت آن کام بردارند.


مقام ارشد اجرایی استان قزوین در ادامه سخنان خود در خصوص مطالبه انجمن خوشنویسی برای اعتبارات مالی، افزود: امکان ایجاد ردیف بودجه برای انجمن هنری وجود ندارد، اما می‌توان حمایت‌های مالی و معنوی خاصی را برای انجمن در نظر گرفت که پیگیری آن برعهده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم بستر یک جامعه، فرهنگی است و قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ‌باید دارای ملزومات و زیرساخت‌های باشد که بتواند این جایگاه ارزنده را حفظ کند.

استاندار قزوین یادآور شد: کار هنرمندان خوشنویسی تلاش برای حفظ هویت و ارزش‌های فرهنگی و تاریخی جمهوری اسلامی است که امروز به عنوان یک ثروت اساسی در جامعه مطرح می‌شود.


انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.