حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از نبود زیرساخت‌های عقیدتی است.

وی افزود: با رواج یک فکر و اندیشه غیردینی و تبلیغ آن، این فکر به صورت زیربنایی تبدیل به یک آسیب اجتماعی ،فرهنگ و سنت در شهر همدان می‌شود.

امام جمعه همدان بیان کرد : ظرفیت های بزرگ فرهنگی و دینی در استان وجود دارد بنابراین ایجاد یک مرکز تخصصی تبلیغی در همدان ضروری به نظر می رسد. 

حجت‌الاسلام شعبانی موثقی بیان کرد: راه اندازی این مرکز به معنای ساخت یک ساختمان نیست بلکه کمیته ای ذیل این شورا تشکیل شده و مصوبات این کمیته به مثابه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد. 

وی تاکید کرد: اعضای این کمیته شامل تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و دانشگاه باشد و در جلسات متعدد معضلات این حوزه را بررسی کند.

شعبانی موثقی با عنوان اینکه ردیف بودجه مورد نیاز این ساختار به اندازه یک برنامه فرهنگی شهرداری نیست گفت: طرح مبارزه با فرق ضاله در استان تدوین شده است بنابراین باید با تربیت مربی در حوزه فرق و مذاهب اقدام کرد.

امام جمعه همدان گفت: در بحث گردشگری چند امامزاده داریم که وضعیت بنای آنها نامناسب است از جمله شکایت از وضعیت نابسامان امامزاده اسماعیل کنار باباطاهر زیاد است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: بهسازی و بازسازی این امامزاده نیازمند اختصاص بودجه است تا گردشگر تمایل به حضور در این محل ها را داشته باشد. 

وی افزود: وضعیت حیقوق نبی نیز مناسب نیست همچنین میراث فرهنگی هم اجازه توسعه نمی دهد در حالیکه یکی از پیغمبران الهی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.