ابراهیم پوینده روز سه شنبه در گردهمایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به مناسبت روز روستا بیان کرد: در مدت یاد شده الحاق روستا به شهر در ملایر نداشتیم، موالید نیز با سیاست‌های دولت افزایش یافته که کاهش ۹.۵ درصدی جمعیت روستایی ملایر نشان از مهاجرت روستاییان دارد.

وی با بیان اینکه همدان دومین استان مهاجر فرست به استان البرز است افزود: باید برای مهاجرت معکوس روستاییان چاره‌اندیشی شود.

معاون امور دهیاری‌ها و شوراهای دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان به سیاست‌های دولت در توجه به روستاها اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات کم‌بهره خوبی برای ایجاد اشتغال روستایی از سوی دولت اختصاص یافته که جذب آنها اهتمام دهیاران را می‌طلبد.

پوینده خطاب به دهیاران تاکید کرد: در توانمندی روستاییان برای ایجاد اشتغال، اخذ تسهیلات کم بهره و توسعه کسب و کار روستایی تلاش کنید و از مسائل اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی در روستاها غفلت نکنید.

وی برپایی نمایشگاه‌های توانمندی روستاها، برگزاری جشنواره‌های متعدد در روستاها و اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی را از دیگر اولویت دهیاران برشمرد و بیان کرد: طبق قانون دهیاران در روستاهای بالای یکهزار نفر جمعیت تمام وقت و زیر یکهزار نفر پاره وقت می‌شوند.

معاون امور دهیاری‌ها و شوراهای دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان ادامه داد: طی سال‌های گذشته ۷۰ دستگاه ماشین آلات به دهیاری‌های ملایر اختصاص یافت و در ۶ ماهه امسال طی سه مرحله واریزی به دهیاری‌ها انجام شد.

گردهمایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستا در روز روستا در ملایر


پوینده گفت: امسال سهم استان همدان در اجرای طرح‌های دهیاری‌ها ۲۲ میلیارد ریال است که سهم ملایر از این رقم سه میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال است.

وی یادآور شد: افزون بر این ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای طرح های گردشگری، احداث بازارچه و ایستگاه آتش‌نشانی اختصاص یافت.

پوینده بیان کرد: در حال حاضر آموزش دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها آغاز شده و در این زمینه یازده دوره آموزشی پیش‌بینی شده است.

دهیاران بحران در روستاها را مدیریت کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر نیز در این جله بر لزوم تدوین برنامه کوتاه، میان و بلند مدت دهیاران در روستاها تاکید کرد و افزود: طرح‌های اشتغالزایی، عمرانی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی در قالب ۲۰۰ طرح در ۲۰۰ روستا توسط دهیاران اعلام شود.

حسین فارسی تاکید کرد: دهیاران در حوزه حوادث غیرمترقبه هر آنچه در توان دارند، با هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام دهند تا هنگام بارش‌ها شاهد حوادث ناگوار در روستاها نباشیم.

وی ادامه داد: دهیاران ماشین آلات دهیاری را برای لایروبی قبل از بارندگی‌ها در اختیار دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار دهند.

تجلیل از شوراهای اسلامی نمونه شهرستان ملایر


معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر همچنین خواستار تعامل بیشتر دهیاران با دستگاه‌های اجرایی شهرستان و دعوت مدیران به روستاها برای حل مشکلات و شناسایی نقاط قوت و ضعف روستاها شد.

وی گفت: شوراهای اسلامی روستاها نباید در اجرای طرح‌های عمرانی و جمع‌آوری پول دخالت مستقیم داشته باشند.

در این آئین از تولیدکنندگان نمونه بخش‌های تابعه ملایر و شوراهای اسلامی نمونه این شهرستان تجلیل شد.

استان همدان دارای ۸۸۳ دهیاری، ۱۱۵ شورای اسلامی پنج نفره و ۷۵۳ شورای سه نفره است.

/۲۰۹۰/۷۵۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.