محمد پورداود روز پنجشنبه در نشست اعضای کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری همدان، اظهار داشت: ۵۰۱ معلم هفته گذشته با آغاز سال تحصیلی جدید با تبدیل وضعیت به عنوان معلمان حق التدریس، جذب اداره کل آموزش و پرورش همدان شدند.

وی افزود: ۴۵۰ تن نیز امسال از طریق کنکور سراسری ۱۳۹۸ وارد دانشگاه فرهنگیان شدند و ۳۰۰ تن از معلمان جدید نیز از طریق ماده ۲۸ جذب شدند.

پور داود ادامه داد: در آبان ماه امسال نیز ۳۵۰ معلم، از طریق آزمون سراسری استخدامی جذب آموزش و پرورش همدان می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه امسال مشکلی در زمینه کمبود معلم در مدارس همدان نداریم، بیان کرد: با وجود گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی جدید هیچ‌یک از کلاس های استان بدو معلم نیستند.

وی ابراز کرد: در سال تحصیلی جدید، نزدیک به ۲۸۵ هزار دانش‌آموز در سطح استان همدان در مدارس تحصیل می کنند.

پورداود افزود: از این تعداد، نزدیک به ۲۵ هزار دانش‌آموز در مدارس خصوصی و غیردولتی و ۲۶۰ هزار تن دیگر نیز در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.

وی اظهار داشت: این تعداد دانش آموز در ۲ هزار و ۵۴۸ مدرسه مناطق ۱۹ گانه استان در قالب ۱۲ هزار و ۴۲۹ کلاس درس، تعلیم و تربیت را فرا می‌گیرند.

پورداود با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نزدیک به ۱۶۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی برای نخستین بار وارد مدارس استان شدند.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.