قدرت الله ولدی عصر دوشنبه در آئین بازگشایی مدارس در مدرسه دخترانه حاج حسن فرهادی فر اظهار داشت: اجرای سند تحول بنیادین از دیگر اولویت‌ها است که در سطح مدارس باید به خوبی اجرایی شود.

وی ناکافی بودن بودجه و اعتبارات اختصاصی به نظام آموزشی، وضعیت معیشتی فرهنگیان و فرسایش تدریجی ساختمان های مدارس و تجهیزات آموزشی را از جمله دغدغه های آموزش و پرورش برشمرد و افزود: آموزش و پرورش می تواند موجب توسعه پایدار و ایجاد تحول و توسعه مثبت شود.

ولدی همچنین به فرصت ها و کارکردهای آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه آموزش های صحیح و به موقع، استفاده صحیح از ظرفیت های دانش آموزان، معلمان و خانواده ها و ارائه آموزش های متناسب با نقش آنان، افزایش تمایل خانواده ها به نقش فعال آنها در آموزش و پرورش فرزندان خود، گسترش فناوری های نوین در مدارس، وجود سازمان های غیر دولتی و مردم نهاد مرتبط با آموزش و پرورش و مساعدتر شدن فرهنگ عمومی جامعه برای نوآوری در برنامه های درسی اشاره کرد.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده در ۶ ماهه نخست امسال، اعتبار خوبی برای اردوگاه فجر ملایر و همچنین استخر دانش آموزی و تجهیز، تعمیر و ساخت خانه معلم جدید و سینما فرهنگیان اختصاص دادیم.

معاون استاندار همدان یادآور شد: درمانگاه و فروشگاه فرهنگیان ملایر از مجموعه های زیر نظر آموزش و پرورش است که عملکرد آنها رضایت بخش است.

ولدی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هشت سال دفاع مقدس را مظهر ایثار و از خود گذشتگی دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ایران است که سالها تحریم ها، فشارها، ترورها و جنگ را تحمل کردند.

وی دفاعی بودن، معنویت جبهه های جنگ، استقامت رزمندگان و فرماندهان، پایداری در عملیات ها، شهادت طلبی رزمندگان و بی اعتنایی رزمندگان به دنیا را از ویژگی های دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: امروز قدرت دفاعی و نظامی ما در جهان زبانزد است و شاهد امنیت پایداری در کشور هستیم.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه خون شهدای مدافع حرم، حریم ولایت و شهدای هسته ای عامل ایجاد امنیت پایدار کشور است افزود: در چهل ساله اول انقلاب با موفقیت پیش رفتیم و باید با تلاش دانش آموزان، جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب به همین همت در گام دوم انقلاب پیش برویم.

ولدی رویارویی با طاغوت، رویارویی با منافقان و ضد انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی و فتنه فتنه گران در ۲ مقطع زمانی را چهار گام مهم انقلاب در چهل ساله نخست برشمرد و گفت: آخرین مرحله انقلاب امروز است که استکبار جهانی مستقیم در حال رویارویی با جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن علیه ملت ایران تاکید کرد: همه باید همدل و همراه گوش به فرامین رهبر معظم انقلاب باشیم تا با موفقیت این مرحله سخت را نیز پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام آزادیخواه نماینده ملایر

دانش آموز دیروز، دانشمند هسته ای امروز است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تقویم پر افتخار انقلاب اسلامی نشان از نقش آفرینی و افتخار آفرینی دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس دارد و دانش آموزان دیروز، دانشمندان هسته ای امروز هستند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه شهدایی همچون شهید احمدرضا احدی با کسب رتبه اول پزشکی افتخاری برای جهان اسلام و دانش آموزان شد بیان کرد: افرادی هم امروز زنده اند و مسیر شهدا را ادامه می دهند تا به پشتوانه دانش آموزان جمهوری اسلامی بتواند گام های مهم تعهدات برجامی را بردارد. 

وی ادامه داد: دانش آموزان ما امروز همچون شهید احمدی روشن ها و تهرانی مقدم ها در عرصه موشکی و انرژی هسته ای برمی خیزند و تن دشمن را به لرزه می اندازند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با تاکید بر اینکه رهبر، دولت و حاکمیت ما با هیچ کشوری سر جنگ ندارد افزود: شهید شاملوها و ابراهیم خانی ها مردانه در دیار غربت در مقابل دشمن سینه سپر کردند تا دانش آموزان ما امروز با آرامش سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه در زمینه آموزش صاحب رتبه های خوبی هستیم و در پژوهش نتوانستیم رتبه های خوبی کسب کنیم، از دانش آموزان خواست: از هم اکنون پژوهشگری را آغاز کنید و کتاب، مقاله و پژوهش بنویسید تا در این زمینه نیز صاحب رتبه های خوب شویم.

حدود ۵۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید در ۴۷۳ مدرسه و ۲۱۲۶ کلاس درس مشغول به تحصیل شدند.

۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.