حجت الاسلام حمیدرضا تکلو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: احداث این مرکز در مراحل مقدماتی است و یک خیر ملایری برای ساخت این مرکز اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: قرار است هفته آینده جلسه مشترکی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل بهزیستی همدان برگزار و زمین مورد نظر برای احداث مرکز جامع معلولان واقع در اراضی وقفی ملایر در اختیار بهزیستی قرار گیرد و هر چه سریعتر زمین تعیین تکلیف شود.

رئیس اداره بهزیستی ملایر با بیان اینکه هنوز زمین مورد نظر جانمایی نشده است اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه استان برای واگذاری زمین برای احداث مرکز جامع معلولان همکاری و موافقت خود را اعلام کرده و هفته آینده نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام تکلو با بیان این اینکه چنین مرکز جامعی در استان نداریم ادامه داد: پس از واگذاری زمین مجوزهای لازم از طریق بهزیستی صادر و فرد خیر عملیات اجرایی برای ساخت این مرکز را به سرعت آغاز می‌کند.

وی بیان کرد: فرد خیر ساخت صفر تا صد مرکز جامع معلولان در ملایر را تقبل کرده و تا جایی که بتواند تجهیزات این مرکز را تامین می کند، ما نیز در تکمیل تجهیزات آن کمک می‌کنیم.

رئیس اداره بهزیستی ملایر با بیان اینکه تمامی خدمات همچون گفتار درمانی، کار درمانی و فیزیوتراپی و تمامی خدمات مورد نیاز معلولان به صورت جامع در این مرکز ارایه می‌شود گفت: در صورت تحقق این امر گامی مهم در راستای خدمت‌رسانی به جامعه معلولان استان و شهرستان برداشته می‌شود.

حجت الاسلام تکلو یادآور شد: در حال حاضر خدمات مورد نیاز معلولان ملایر توسط بخش خصوصی با نظارت بهزیستی ارائه می‌شود و بخشی از خدمات نیز به صورت دولتی و توسط سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: خدماتی همچون فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کار درمانی و سایر خدمات معلولان توسط سه بخش خصوصی مرکز جامع توانبخشی سالمندان، مرکز میلاد و مرکز امید انجام و در بسیاری از موارد نیز یارانه در اختیار معلولان قرار می‌گیرد.

در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ معلول در شهرستان ملایر شناسایی شده و از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند می‌شوند و طبق اعلام اداره بهزیستی این شهرستان حدود ۲ هزار معلول شناسایی نشده وجود دارد.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.