رئیس اداره بهزیستی سبزوار روز چهارشنبه در نشستی به منظور بررسی وضعیت مناسب سازی معابر برای معلولان افزود: مناسب‌سازی مبلمان شهری، اماکن، معابر عمومی و پارکها برای تسهیل در رفت و آمد معلولان اقدامی ضروری است.

مرضیه کسرایی‌فر افزود: علاوه بر مناسب‌سازی معابر، افزون بر ۳۰ درصد محیط فیزیکی و ساختمان ادارات شهرستان سبزوار با نصب رمپ برای رفت و آمد افراد معلول و ناتوان مناسب‌سازی شده است.  

وی ادامه داد: پیش بینی شده امسا نیز از محل اعتبارات شهرستانی ۵۷۰ میلیون ریال برای مناسب سازی در اختیار نهادهای دولتی در سبزوار قرار گیرد.  

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: علاوه صرف هزینه به منظور مناسب سازی معابر عمومی برای شهروندان معلول، ارگانهای دولتی بطور قانونی موظف هستند ۱۰ درصد بودجه عمرانی خود را صرف این اقدام کنند.  

وی افزود: خدمت رسانی به گروههای مختلف دارای معلولیت و توسعه برنامه های توانبخشی و توانمندسازی متناسب با نیازهای روز جامعه از مهمترین اولویتهای سازمان بهزیستی برای تحقق سلامت و رفاه اجتماعی است.

پنج مرکز توانبخشی شبانه روزی سالمندان، مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختران بالای ۱۴ سال، مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان، ۱۰ مرکز توانبخشی روزانه و چهار سمن معلولان زیر نظارت سازمان بهزیستی به جامعه معلولان در سبزوار خدمات می دهند. هفت هزار نفر از ۱۲ هزار مددجوی زیر پوشش اداره بهزیستی را شهروندان معلول تشکیلی می دهند.

مرکز شهرستان ۳۰۵ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.