علی آقامحمدی روز پنجشنبه در نشست اعضای تخصصی آمایشی منطقه سه کشور در سالن شهدای استانداری همدان اظهار داشت: در زمینه جذب گردشگران عراقی باید نظم دقیقی اجرا شود.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۵۰۰ دانشجوی خارجی در استان های منطقه سه تحصیل می کنند که نشان می دهد گردشگری آموزشی می تواند ثمربخش باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قطار گردشگری باید توسعه یابد زیرا جذابیت خاصی دارد و گردشگران از آن استقبال می کنند.

وی افزود: پیش از اربعین بسته های سوغات مشترک از چهار استان تهیه و برای زائران عتبات عالیات فراهم شود.

آقا محمدی اظهار داشت: صنایع دستی و سوغات موجب جذابیت بیشتر برای حضور گردشگر می شود.

وی اضافه کرد: طرح هایی که به منظور توسعه استان های مورد آمایش منطقه سه کشور تصویب شد باید در کمترین زمان ممکن اجرایی شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح هایی که نیاز مالی ندارند از همین فردا آغاز شوند، افزود: طرح هایی که نیاز به اعتبار مالی دارند باید پیش از آغاز اعلام بودجه ۹۹ اعتبارات خود را اعلام کنند.

آقامحمدی عنوان کرد: دغدغه امروز ما جوانان هستند و باید در برنامه آمایش منطقه سه کشور به جوانان نگاه ویژه ای شود.

وی با اشاره به اینکه از جوانان بیکار باید ثبت نام شود، بیان کرد: کل منطقه سه کشور ۱۶۰ هزار بیکار دارد که ۵۳ هزار بیکار متعلق به همدان و ۲۰ هزار بیکار دیگر نیز متعلق به ایلام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برنامه های محرم پیشنهاد داد: در رادیو اربعین برنامه ای برای معرفی شهرهای واقع در مسیر پیاده روی تهیه و پخش شود.

آقامحمدی اضافه کرد: به منظور جذابیت بیشتر برای گردشگران، بهتر است پیاده‌راه آرامگاه بوعلی و اکباتان به سمت آرامگاه باباطاهر ادامه پیدا کند.

روسای دانشگاه ها و مدیران و معاونان کلیدی منطقه سه کشور امروز در همدان برای بررسی ظرفیت ها و برنامه ریزی های آتی در زمینه های صنعت، دانشگاه، گردشگری و رسانه و همچنین کمک به توسعه این منطقه گردهم آمدند. 

استان های همدان، ایلام، کرمانشاه و لرستان به ریاست دکتر علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای منطقه سه کشور هستند.

در پایان این جلسه عزاداری و ذکر مصیبت اباعبدالله حسین (ع) برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.