علی مالمیر روز پنجشنبه در نشست تخصصی آمایشی منطقه سه کشور درباره توسعه گردشگری منطقه غرب کشور گفت: طاق بستان تنها اثر ثبت شده جهانی در منطقه ۳ کشور است که باید برای افزایش این آثار تلاش کرد. 

وی با اشاره به ظرفیت های ارزشمند تاریخی بسیار که در بین چهار استان ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان وجود دارد گفت: برنامه ریزی مدونی برای توسعه گردشگری جهانی باید انجام شود. 

مالمیر گفت: غار علیصدر و تپه هگمتانه در همدان  می تواند با تکمیل زیرساخت ها گردشگران زیادی را در غرب کشور جذب کند. 

وی خاطر نشان کرد: همدان با سابقه تمدنی ۳۵۰۰ ساله، یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی شناخته شده و آب و هوای ناب به عنوان بهشت گردشگری مشهور است.

مالمیر گفت: ۶ درصد جمعیت استان را هنرمندان صنایع تشکیل می دهند که مبل و منبت ملایر و تویسرکان و شهر جهانی سفال نمونه های بارز و موفق صنایع دستی هستند. 

وی گفت: ۲۰ روستای هدف گردشگری از ظرفیت های دیگر استان همدان است و چهار هزار تخت برای پذیرش گردشگر داریم و برای رسیدن به آمار هفت هزار در این حوزه تلاش می کنیم.

مالمیر ماندگاری گردش، تکمیل موزه منطقه ای و ثبت تپه هگمتانه و غار علیصدر در فهرست آثار جهانی را از برنامه مهم میراث فرهنگی این استان عنوان کرد.

وی یادآوری کرد: ۴۹ طرح در زمینه سرمایه گذاری گردشگری در دست اجرا داریم که ما را به هدف هفت هزار تخت پذیرایی می رساند. 

همدان به لحاظ ظرفیت های طبیعی و تاریخی به عنوان محور گردشگری منطقه سه کشورمان برگزیده شده است. 

 ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان استان هایی هستند که منطقه سه کشور را تشکیل داده اند. 

امروز مدیران کلیدی این منطقه با هدف بررسی و ارزیابی ظرفیت های سرمایه گذاری و اقتصادی، دانشگاهی، گردشگری و رسانه به ریاست علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شهر تاریخی همدان گرد هم آمدند. 

۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.