دبیر جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری روز مروست با اشاره به بازدید مسئولان استان از بافت تاریخی و بی نظیر مروست گفت: هدف از برگزاری جشنواره روز مروست توسعه گردشگری خاتم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت فلاحتی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی فرهنگی- هنری روز مروست برنامه‌های جنبی متعددی دارد، اظهار داشت: یکی از این برنامه ها بازدید از بافت تاریخی شهر است که قطعا نظر مسئولان را جلب خواهد کرد و اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ها قطعا منجر به رونق گردشگری خواهد شد ادامه داد: با توجه به رونق صنعت گردشگری و اهمیت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خاص هر منطقه در پیشرفت و توسعه مناطق، شهرها و روستاهای کشور، می توان با نامگذاری یک روز به نام یک شهر یا یک روستا، شرایط و بستر مناسب را برای معرفی آن منطقه فراهم کرد.

فلاحتی با اشاره به برخی ظرفیت های شهر مروست به ویژه در حوزه کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی بسیار با کیفیت عنوان کرد: به دلیل برخورداری از آب و خاک غنی همچنین وجود اماکن تاریخی و طبیعی، این شهر زیبایی های خاص خود را دارد و تنوع اقلیمی در این شهر می تواند برای گردشگران جذابیت ایجاد کند.

وی، تنوع در صنایع دستی، وجود جوانان هنرمند و نخبه و ... را نیز بخش دیگری از ظرفیت های شهر مروست دانست و افزود: مروست همچنین به لحاظ برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن در نقطه تلاقی چند استان مرکزی ایران، این شایستگی را دارد که به عنوان یک منطقه هدف گردشگری و مناسب برای سرمایه گذاری معرفی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.