شهر سمنان دارای تولیدات مختلف در زمینه صنایع دستی، کشاورزی، صنعتی و فرهنگی است که ایجاد بازارچه های محلی در ورودی و خروجی شهر نقشی مهم در تامین بازار فروش، بهبود معیشت مردم دیار دارالمرحمه و رونق گردشگری و اقتصادی دارد.
اکنون مسئولان شهر سمنان در نظر دارند در یک منطقه از سه منطقه در نظر گرفته شده، اقدام به ایجاد بازارچه محلی کنند.
فرماندار سمنان روز شنبه در نشست بررسی ایجاد بازارچه‌های محلی در سالن کوثر استانداری گفت: سه منطقه برای ایجاد بازارچه محلی جانمایی شده که باید از این سه منطقه یکی برای احداث بازاچه انتخاب شود.
سید عباس دانایی افزود: یکی از مناطق جانمایی شده در بوستان مسافر واقع در خط شمالی محور مواصلاتی سمنان به تهران قرار دارد و منطقه دیگر که در اولویت کارشناسان قرار دارد در نزدیکی بوستان سیمرغ در ورودی شهر واقع شده است.
وی ادامه داد: بوستان کومش واقع در کنار جاده کمربندی و در نزدیکی مسکن مهر از دیگر مناطق جانمایی شده برای احداث بازارچه محلی است.
وی یادآور شد: بر اساس مصوبات ابلاغ شده در پنج کیلومتری ورودی شهرها احداث مجتمع ممنوع است و ایجاد بازارچه چیزی متفاوت از مجتمع است.
فرماندار سمنان گفت: در حریم شهرها امکان احداث مجتمع نیست و ایجاد بازارچه برای فروش تولیدات رویکرد سمنان برای بهره مندی از ظرفیت عبور گردشگران است.
براساس آمار اعلام شده سالانه ۲۰ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان سمنان عبور می کنند که ایجاد بازارچه در ورودی شهر نقش مهم در توقف و استراحت مسافر به منظور کاهش تصادفات و رونق اقتصادی دارد.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.