«مصطفی فراهانی» روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 40 درصد این طرح ها در مرحله پرداخت تسهیلات بانکی است که برای اجرای آن ها در مجموع 60 میلیارد ریال مصوب شده است.
وی اظهارداشت: انجام 12 طرح مصوب حوزه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان نیازمند اعطای 205 میلیارد ریال تسهیلات بانکی مصوب شده است و با تحقق این طرح ها 160 فرصت شغلی فراهم می شود.
وی ادامه داد: طرح های گردشگری این شهرستان شامل مجتمع گردشگری، هشت اقامتگاهای بومگردی، مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و تغییر کاربری جدید در ارگ تاریخی میشیجان است و طرح های صنایع دستی نیز در زمنیه ایجاد کارگاه صنایع دستی ارائه و مصوب شده است.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: اجرای این طرح ها زمینه شغلی در روستاها ایجاد کرده و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می کند.
فراهانی افزود: روستاهای خمین ظرفیت های بکر تاریخی و طبیعی زیادی دارد و تولید عسل، لوبیا، زعفران، انگور، گل و گیاه زینتی و محصولات سر درختی از مزیت های این شهرستان برای جذب گردشگری کشاورزی و روستایی است.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: هر سال در فصول مختلف روستاهای خمین پذیرای گردشگران زیادی است و باید اماکن اقامتی در روستاهای هدف تقویت شود.
فراهانی افزود: راه اندازی اقامتگاه های بومگردی و مجتمع های خدماتی، تفریحی و گردشگری بین راهی تاثیر به سزایی در جذب گردشگر در این شهرستان می گذارد.
خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی است که در 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
250 اثر تاریخی و طبیعی در خمین شناسایی شده است و این شهرستان از نظر دستکندها و سنگ نگاره ها در جایگاه اول کشور و از نظر کبوترخانه رتبه نخست استان مرکزی را دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.