حمید رنجبران روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هر مرکز جامع سلامت یک کارشناس سلامت روان حضور دارد و به صورت رایگان به مراجعه کنندگان مشاوره می دهد.

وی اضافه کرد: شهروندان می توانند برای هر موضوعی که نیازمند کمک و مداخله روانشناس است به این مراکز مراجعه و در کلاس هایی که هفتگی برگزار می شود شرکت کنند.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاون بهداشتی همدان بیان کرد: موضوع خودکشی یک مساله اجتماعی است و این را نباید با یک فاکتور دید، کار حوزه بهداشت رصد وضعیت خودکشی، میزان خودکشی و مداخله است.

رنجبران از فعالان در حوزه درمان و پژوهش خواست به صورت جدی به این حوزه ورود کرده و  همچنین پژوهشگران بخشی از تحقیقات خود را به این حوزه اختصاص دهند.

وی یادآوری کرد: به مناسبت فرا رسیدن ۱۰ سپتامبر سالروز جهانی پیشگیری از خودکشی، کارگاه بازآموزی پیشگیری از خودکشی ویژه پزشکان، کارشناسان سلامت روان، نمایندگان پرستاری و اورژانس و نمایندگانی از معاونت دانشجویی و فرهنگی و اورژانس پیش بیمارستانی برگزار شد.

رنجبران اضافه کرد: در این کارگاه جنبه های مختلف بروز خودکشی و راه های پیشگیری و آنچه که در سیستم بهداشتی به شکل کلاسیک برای پیشگیری از خودکشی و مداخله به ویژه برای افرادی که رفتارها و گرایش های خودکشی دارند، خانواده، دوستان، مدارس، همکلاسی و همکاران مورد بررسی قرار گرفت.

  ۷۵۲۶/۲۰۸۷


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.