رضا رحمانی روز شنبه در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان توسعه صادرات را از کارهای محوری در سال رونق تولید ذکر کرد و گفت: امسال هفت محور را در وزارتخانه با هدف رونق، تعمیق و توسعه تولید دنبال می شود که ۱۰ برنامه زیر مجموعه آن پیش بینی شده است و هر کالایی در داخل امکان تولید دارد باید در بخش خصوصی یا دولتی تولید شود.

وی ادامه داد: در این راستا نمایشگاهی تقاضا محور با حضور تولیدکننده های کشوری با شرکت مخابرات، آی تی، لوازم خانگی، پوشاک و فولاد دایر شد که بازخوردهای خوبی داشت.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه همدان در حوزه صادرات باید نقش بیشتری بگیرد گفت: این استان سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات داشته که نیازمند توسعه است. 

رحمانی با اشاره به بازدیدش از هنر صنعت مبل و منبت استان همدان گفت: ۶۴ میلیون دلار صادرات مبل در کشور داشته ایم که نقش همدان در توسعه این صادرات باید پررنگ شود. 

وی دستور داد: همدان در صادرات غیر نفتی پیشرفت کند و در این راستا کارگروه ویژه ای تشکیل شود. 

رحمانی یادآوری کرد: صنایع دستی در عرصه اقتصاد و صادرات توجیه دارد و رشد این صنایع باید در اولویت قرار گیرد. 

وزیر صنعت ، معدن و تجارت به تکمیل زنجیره صنایع دستی همدان تاکید کرد و گفت حلقه های این زنجیره باید تامین شود. 

رحمانی معدن و صنایع معدنی را محور دیگر ذکر کرد و گفت: برای انقلاب معدنی کشور باید تلاش کنیم چراکه کشورهای خارجی در این زمینه خواستار مشارکت سرمایه گذاری هستند. 

وی اظهار داشت: فعال سازی معادن کوچک را در سال رونق تولید با اهمیت دانست و گفت: صنایع موظف شده اند مواد معدنی واحدهای معدنی را خریداری کنند. 

رحمانی، فناوری را از محورهای هفتگانه وزارت صنعت در سال رونق تولید ذکر کرد و گفت: تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و استارتاپ ها و شرکتهای دانش بنیان را فراخوانده ایم تا پای کار بیایند.

۷۵۲۷/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.