به گزارش ایرنا، شعبان فروتن روز سه شنبه در دیدار با هیات تجاری ، اقتصادی عراقی اظهار داشت: برگزاری این گونه نشست ها بین اتاق های بازرگانی استان های همجوار 2 کشور ایران و عراق که به عنوان پل ارتباطی بین دولت های خود شناخته می شوند می تواند باعث رفع مشکلات و پیشبرد امورات جهت مراودات بیشتر اقتصادی و صادرات بیشتر باشد.

وی افزود: فعالان بخش خصوصی ایران از هرگونه کاری که منجر به توسعه همکاری اقتصادی با کشور دوست و همسایه عراق شود، استقبال می کنند، در این خصوص انتظاراتی در خصوص واردات و صادرات وجود دارد که باید با همکاری یکدیگر رفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایلام تاکید کرد: موقعیت و ظرفت های خاصی بین ایران و عراق وجود دارد که باید از آنها به بهترین شیوه ممکن نهایت استفاده را بعمل آورد و این تنها نیازمند تعامل و همکاری بیشتر دو طرف است.

فروتن در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیگیری بازگشایی مرز های چیلات و چنگوله و افزایش بازارچه  های بین این استان و کشور عراق تاکید کرد و یادآور شد: کارهای لازم در خصوص بازارچه های هلاله شمالی، چنگوله و چیلات دهلران انجام شده که لازم است برای تصویب نهایی پیگیری شوند چرا که این مرزها به توسعه صادرات میان دو کشور کمک زیادی خواهد کرد.

وی بر ضرورت ایجاد دفتر مشترک بین اتاق ایلام و استان های همجوار مرزی عراق با این استان تاکید کرد و گفت: ایجاد این دفاتر مشترک می تواند بخش عمده ای از مشکلات احتمالی را در سریعترین زمان ممکن پیگیری و مرتفع کند.

به گزارش ایرنا، عصر روز گذشته یک هیات تجاری ، اقتصادی عراقی بمنظور بررسی راه های گسترش ارتباط تجاری و اقتصادی وارد ایلام شدند.

این هیات عراقی متشکل از روسا و تجار اتاق بازرگانی دیالی، بابل، میسان، قادسیه و ذیقار هستند و به مدت ۲ روز در ایلام حضور دارند.

برگزاری نشست با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، تجار و بازرگانان، نشست با معاون اقتصادی استاندار ایلام و مدیران دستگاه های اجریی همچنین بازدید از شهرک صنعتی ایلام از برنامه های سفر ۲ روزه این هیات است.

طی این سفر تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی ایلام و کشور عراق منعقد می شود.

3032/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.