حجت الاسلام احد آزادیخواه روز جمعه در بازدید وزیر صمت از شرکت های بافتینه و بافتسان و کارگاه های تولید مبل و منبت ملایر افزود: این ۲ واحد از بهترین و بزرگترین واحدهای صنعتی غرب کشور است که کارگران آن کمترین تارضایتی را دارند.

وی با روند توسعه ای این ۲ شرکت بزرگ صنعتی اشاره و بیان کرد: ۲ واحد توسعه ای آنها در آستانه افتتاح است که حدود ۲۰۰ تن به ظرفیت اشتغال آنها اضافه می شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم خواستار کمک و حمایت وزیر صمت برای حل مشکل طرح های توسعه ای واحدهای بافتینه و بافتسان در تامین ماشین آلات خریداری شده شد و ادامه داد: امروز شاهد پویایی ملایر در عرصه های مختلف هستیم.

حجت الاسلام آزادیخواه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت را مثبت و ممتاز دانست و ادامه داد: چنانچه در سه حوزه مبل و منبت، مشاغل خانگی همچون خیاطی و صنعت انگور و کشمش توجه ویژه ای شود، این شهرستان مشکل اشتغال ندارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار تن در صنعت مبل و منبت، ۲۰ هزار تن در حوزه خیاطی و تولید سالانه ۲۴۰ هزار تن انگور و ۵۰ هزار تن کشمش گفت: با وجود این ظرفیت ها در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی هیچ کاری انجام نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صنعت چوب کار نکرده زیاد داریم از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد: دستور ویژه ای برای تشکیل کارگروه با کمیته ای داده شود تا مشکلات این صنعت به ویژه در حوزه صادرات مرتفع شود.

حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: چنانچه بتوانیم به کشورهای منطقه خلیج فارس و اورآسیا صادرات مبل و منبت داشته باشیم، این منطقه متحول می شود.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت انگور هنور ابتدای راه هستیم و در این زمینه باید واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی را به این شهرستان بیاوریم.

حجت الاسلام آزادیخواه مشوق های صادراتی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت را از راهبردهای اصلی در این زمینه برشمرد و افزود: هر اندازه تسهیلات به این حوزه اعطا شود، تبدیل به شغل پایدار خواهد شد.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.