نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ملایر در تولید محصولات کشاورزی همچون صیفی و میوه خوب عمل کرده و بازار مهیایی برای کشور عراق به شمار می رود.

محمد کاظمی گفت: با همین ارتباط خوبی که با کشور دوست و همسایه عراق داریم، می توانیم بازار متنوعی را برای آنها ایجاد و نیازهای آنان را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در جریان فروپاشی شوروی و تشکیل کشورهای همسایه همچون ارمنستان و ترکمنستان باید برای تصرف و تملک بازارهای تجاری و برقراری مراوده های مالی و اقتصادی خوب با آنها تلاش می کردیم، اما در این زمینه قصور کردیم.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با تاکید بر اینکه این کوتاهی را هم اکنون نباید درباره کشورهای همسایه به ویژه عراق تکرار کنیم افزود: ما با کشور عراق وجه اشتراک و ارتباط زیادی داریم.

کاظمی نزدیکی ملایر به مرز عراق را یک امتیاز ویژه عنوان و بیان کرد: از این موقعیت جغرافیایی باید برای مراودات، معاملات و تبادلات اقتصادی بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه همچون عراق به شدت متقاضی استفاده از تولیدات ملایر از جمله انواع صیفی، میوه، تولیدات شهرک صنعتی مواد غذایی سامن و مبل و منبت هستند ادامه داد: هم اکنون مبادلات بازرگانی خوبی با عراق داریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید امروز هیات تجاری عراقی از امکانات تولیدی و نمایشگاه های مبل و منبت و واحدهای تولیدی خیار شور در شهرک صنعتی سامن گفت: در نشستی که با این هیات تجاری داشتیم به آنها توصیه شد هم خودشان به سمت تنظیم معاملات و مبادلات تجاری بازار ملایر و تولید کنندگان این شهرستان حرکت کنند و هم دیگران را به سمت این بازار مهیا دعوت کنند.

کاظمی با اشاره به علاقه مندی و تمایل هیات تجاری عراق برای توسعه و تقویت مبادله با تولیدات ملایر ابراز امیدواری کرد: زمینه مبادله تولیدات مواد غذایی همچون خیارشور، صنایع دستی، محصولات کشاورزی همچون انگور و کشمش و مبل و منبت بیشتر از گذشته در کشورهای همسایه فراهم شود.

وی افزود: حضور امروز هیات تجاری عراقی بیشتر برای بازدید از نمایشگاه های مبل و منبت و دایر کردن نمایشگاهی از تولیدات این صنعت در این کشور و تقویت مبادلات تجاری با این شهرستان بود.
به گزارش ایرنا، هیات تجاری عراق عصر پنجشنبه از شهرک صنعتی مواد غذایی سامن و شهرک صنعتی مبلمان منبت حاجی آباد ملایر بازدید کردند.

هیات تجاری عراق به سرپرستی "شیخ مصطفی عبدالرحمن عبدالله" رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان از روز گذشته همزمان با گشایش نمایشگاه کیف و کفش در همدان، علاوه بر حضور در نمایشگاه از چند واحد تولیدی بازدید کردند.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.