قدرت الله ولدی شامگاه دوشنبه در آئین آغاز به کار سومین جشنواره "ملایر، شهر ملی منبت" در باغ تاریخی سفینه اظهار داشت: در پنج هزار کارگاه فعال مبل و منبت بیش از ۹ هزار استادکار مشغول فعالیت هستند و برای بیش از ۲۰ هزار هنرمند اشتغال ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: با تبدیل ملایر از معبر گردشگری به مقصد گردشگری، تلاش داریم معیشت مردم را بهبود بخشیم و با تلاش مسئولان و فعالان بخش خصوصی استان و کشور را به دنیا بشناسانیم.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی مبل و منبت به مدت ۱۰ روز افزود: طبق تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید به خریداران مبل و منبت ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد اعطا می شود که ویژه شهرستان ملایر است.

ولدی ادامه داد: برای پذیرایی و اسکان مسافران و خریداران مبل و منبت ۱۵۰۰ تخت آماده شده است که ۳۸۰ تخت توسط بخش خصوصی، ۳۶۰ تخت توسط آموزش و پرورش، ۵۲۰ تخت توسط دانشگاه ها و ۲۴۰ تخت در شهرهای سامن و جوکار آماده اسکان است.

وی اظهار داشت: همزمان با برگزاری جشنواره در روزهای ۲۹ و ۳۱ مرداد ۲ قطار گردشگری از تهران به ملایر می آید و یک روز میهمان شهر ملی منبت هستند.

امام جمعه ملایر نیز گفت: به واسطه صنایع دستی همچون منبت نسل جوان این شهرستان صاحب شغل عزتمندانه و کارآمد هستند و برای ملی شدن این صنعت زحمات زیادی کشیده شد.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری مبل و منبت ملایر را سرآمد دانست و افزود: امیدواریم جشنواره سال آینده با کلنگ زنی کارخانه پارچه رومبلی در این شهرستان همراه باشد.

امام جمعه ملایر از فعالان صنعت مبل و منبت درخواست کرد: حالا که میزبان هموطنان از سراسر کشور هستیم با مرام، اخلاق و صداقت خود پایتخت مبل و منبت ایران را به کشور معرفی کنید.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.