مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر یکی از بزرگترین طرح های گردشگری استان همدان به وسعت ۴۶۰ هکتار است که در شمالی ترین نقطه این شهر به عنوان کمربند سبز و دهکده توریستی احداث شده است و در طول سال بیشترین میزان گردشگران را به خود اختصاص می دهد.

در حال حاضر بیش از ۱۲ طرح گردشگری همچون آبشار بام، رستوران ها، رودخانه های مصنوعی و متل در این مجموعه در دست اجرا است و می تواند تکمیل کننده صنعت گردشگری شهر جهانی انگور و شهر ملی مبل و منبت باشد.

شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر امروز یکشنبه آئین تجلیل از خبرنگاران را در فضای تفریحی و توریستی بام ملایر و رستوران سنتی کوروش برگزار کرد تا بیش از گذشته معرف ظرفیت های گردشگری این شهرستان برای مسافران و پذیرای هر چه بیشتر گردشگران باشد.

شهردار ملایر در این آئین حرفه خبرنگاری را سخت و در عین حال دارای جایگاه بالایی دانست و افزود: خبرنگاران از آن جهت که چشم، گوش و زبان مردم هستند، وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

حسین بابایی با بیان اینکه خبرنگار می تواند جریان ساز باشد بیان کرد: ما نیز جزیی از این مجموعه هستیم و باید پاسخگوی مردم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اهالی رسانه می توانند استعدادها را شناسایی، چالش ها را بررسی و راهبردهای خود را ارائه کنند گفت: در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم و شرایط کشور حساس است و نیاز به اعتمادسازی مردم داریم، خبرنگاران در این زمینه می توانند ایفای نقش کنند.

شهردار ملایر با اشاره به مشکلات اهالی رسانه همچون وضعیت معیشتی، صنفی، آینده و امنیت شغلی اظهار داشت: با توجه به رشد سریع اطلاعات، فنآوری و تغییر نحوه اطلاع رسانی در دنیا، خبرنگاران باید خود را به روز کنند تا از دنیای ارتباطات عقب نمانند.

بابایی ادامه داد: با وجود تمام ابزارهایی که در شبکه های مجازی وجود دارد، اما اصالت خبری که در رسانه های رسمی عنوان می شود، تاثیرگذاری بالایی دارد و این تاثیر را نمی توان انکار کرد.

مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر


وی با اشاره به پیچیدگی روز افزون نیازهای مردم، قضاوت منصفانه و رعایت اصول اخلاقی را از اولویت های حرفه خبرنگاری برشمرد و افزود: با توجه به پیچیدگی های امروز و رشد علم و فنآوری، شیوه های ما نیز باید تغییر کند.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر نیز بیان کرد: خبرنگار شخصیتی جریان ساز است که دوران متمادی زندگانی بشر را نگارش کرده و به ودیعه گذاشته است.

جلیل کولیوند با بیان اینکه خبرنگار با زبانش می تواند قدرتمندان روزگار را عاصی و کمی و کاستی ها را برملا سازد ادامه داد: رسالت مهم خبرنگار داشتن نگاهی فارغ از جهت گیری های سیاسی، حزبی و گروهی است.

وی همچنین جلب اعتماد مردم و انتشار درست و به موقع اخبار را از دیگر رسالت مهم خبرنگاران عنوان و بیان کرد: خبرنگار باید حقیقت گو باشد و با تحلیل و بررسی در مورد یک موضوع، نقد لازم را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر همچنین خبرنگاری را مطالبه گری دانست و صداقت، فروتنی، اخلاق مداری، واقع گرایی و جامع نگری را از مهمترین اصول خبرنگاری عنوان کرد و افزود: خبرنگار باید به دل مشکلات برود.

کولیوند یادآور شد: خبرنگار بازوی اطلاع رسانی جامعه است و نقش مهم و انکار ناپذیری در عصر اطلاعات بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید دارای هوش اجتماعی بالایی باشند اظهار داشت: وظیفه اهالی رسانه تنها نوشتن نیست، بلکه باید با احساس مسئولیت اجتماعی بحران های جامعه را برای کاهش حداقلی منعکس کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر اضافه کرد: کسی که قلم در دست می گیرد باید تقوا، صداقت، عفاف و انصاف نسبت به دیگران را در سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.