منوچهر کرمی روز یکشنبه در این باره بیان کرد: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌ های قابل انتقال بین انسان و حیوان رعایت نکات پیشگیرانه در حین ذبح و قربانی کردن ضروری است.

وی با بیان اینکه ذبح دام در کشتارگاه های زیر پوشش نظارت ادارات کل دامپزشکی انجام می شود اظهار داشت: خطر انتقال عامل بیماری به ذبح کنندگان دام در صورت ابتلا به بیماری در دام و یا رعایت نکردن بهداشت فردی وجود دارد بنابراین دام مورد ذبح باید به تایید کارشناسان دامپزشکی رسیده باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: افرادی که قصد ذبح دام را دارند در هنگام ذبح و قطعه قطعه کردن گوشت از وسایل حفاظت فردی شامل دستکش، روپوش و پیش بند، ماسک و عینک استفاده کنند.

کرمی تاکید کرد: آلودگی محیط کشتار از طریق آلودگی‌های ثانویه گوشت، پراکنده شدن خون و دفع غیربهداشتی ضایعات دامی، تغذیه حیوانات ولگرد نظیر سگ و گربه از ضایعات دامی و انتقال آلودگی از طریق این حیوانات وجود دارد.

وی گفت: رعایت نکردن نکات ایمنی و بهداشتی در هنگام توزیع و مصرف گوشت دام قربانی می‌تواند علاوه بر ایجاد مخاطرات فردی، محیطی و اجتماعی موجب کاهش کیفیت گوشت نیز شود.

۷۵۲۶//۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.