یک عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی جایگاه رفیع و مهم خبرنگاران را تا حدی دانست که شوارای عالی انقلاب اسلامی و شورای فرهنگ عمومی در تقویم کشور یک روز را به نام "خبرنگار" نامگذاری کرده اند .

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه ما موظف به اطلاع رسانی درست در جامعه هستیم، افزود: پیامبران نیز مأمور بودند اخبار را منتقل کنند و اکنون این رسالت به دست خبرنگاران اتفاق می افتد .

وی با بیان اینکه انتقال، انتشار و تحلیل اخبار برای آگاهی بخشی و ایجاد امید و انگیزه در جامعه، کار مقدسی است، ادامه داد: این حرفه ریشه در دین مبین اسلام دارد و باید خبری که به ما می رسد را به عنوان یک امانت بدانیم .

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با تأکید بر اینکه خبر در دست خبرنگاران، امانت است و موظف هستند بدون دخل و تصرف آن را به سمع و نظر مردم برسانند، اضافه کرد: هر خبر، مخاطب خاص خودش را دارد .

وی تلاش برای ایجاد فضای تعامل در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: در شرایط سخت تحریم و فشارهای اقتصادی و سیاسی، خبرنگاران می توانند با مدیریت رسانه و اخبار خود در جامعه فضای تعامل ایجاد کرده و از بروز تشتت و تعارض جلوگیری کنند .

آزادیخواه تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی که دشمنان به فکر ایجاد نفاق و یأس در ابعاد مختلف جامعه هستند، رسانه ها باید روحیه تعامل، وحدت و روشن بینی را به جامعه تزریق کنند .

وی با اشاره به اینکه با وجود تحریم های شدید اعمال شده علیه ایران اما سرنخ های فراوانی از موفقیت های چشمگیر ایران در عرصه های مختلف جهانی وجود دارد، اظهار کرد: فروش 150 هزار بشکه نفت، نمایش اقتدار دفاعی ایران در پایین کشیدن پهپاد آمریکایی و متوقف کردن نفتکش متخلف انگلیسی، گواه این مدعاست .

آزادیخواه با اشاره به برگزاری مراسم حج، یادآور شد: نوع حرمتی که عربستانی ها برای حجاج ایرانی قائلند در طول 40 سال اخیر بی نظیر است و این امر نشان از اقتدار سیاسی ایران اسلامی دارد و استقبال گرم سعودی ها از زائران ایرانی نشان دهنده فهم جدید آنها از جایگاه خطیر ایران در منطقه است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.