به گزارش ایرنا، « علی اکبر کریمی» عصر روز یکشنبه در نشست تریبون آزاد با دانشجویان دانشگاه اراک، افزود: برخورد پلیسی با فساد لازم است اما کافی نیست و باید برای این مهم شفاف سازی موثر سرلوحه امور قرار گیرد.
وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های مجلس شورای اسلامی پیگیری شفافیت امور بوده و خانه ملت در قانون برنامه ششم توسعه موادو احکام قانونی در این موضوع را دنبال کرده است.
وی بیان داشت: شفافیت در محیط کسب و کار، ارایه اطلاعات بدون تبعیض برای سرمایه گذاری و ساماندهی وضعیت حقوق و مزایای مدیران و مسئولان در قانون از جمله مواردی است که توسط نمایندگان مجلس پیگیری می شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: این حق قانونی مردم است تا فضای مجلس شورای اسلامی را به عنوان ارگان مهم تصمیم گیری در جامعه بپذیرند و عملکرد آن را تصدیق کنند.
کریمی در بخش دیگری از سخنانش افزود: مجلس شورای اسلامی برای کمک به کاهش نرخ بیکاری با برداشت یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد فرصت اشتغال موافقت کرد و همچنین برای رفع کاهش آلودگی هوا، قانون هوای پاک و قانون حفاظت از خاک را تصویب کرده است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس شورای اسلامی دولت را موظف کرد تا سامانه شفاف سازی را راه اندازی کند زیرا مشکلات اقتصادی به ساختار جامعه آسیب جدی وارد می کند.
« علی ابراهیمی» افزود: وجود فساد، اختلاس و رانت در برخی از سیستم های اقتصادی کشور نتیجه شفاف نبودن ابعاد نظام اقتصادی است.
وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه در ماده 47 شرکت و موسسات مالی مکلف شده اند اولویت خود را بر به کار گیر ی نیروهای بومی قرار دهند تا از نرخ بیکاری منطقه کاسته شود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مصوبات ارزشمند خانه ملت، تصویب منع به کارگیری بازنشستگان بوده است که با عمل به این مصوبه نتایج ارزشمندی برای کشور رقم خواهد خورد.
ابراهیمی افزود: فراکسیون شفافیت در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است تا از شفافیت آرای نمایندگان مردم آگاه باشند زیرا مردم می خواهند نظر منتخب خود را در موضوعات مختلف بدانند.
وی اظهار داشت: شفافیت ضرورت جامعه کنونی است زیرا فقط نمی توان با نظارت فساد در جامعه را کاهش داد و باید زمینه فساد را برطرف کرد.
وی ادامه داد: حکومت جریانی زنده است که درصورت کم توجهی به آن از داخل پوسیده شده و از بین خواهد رفت.
منابع تامین هزینه انتخاباتی نمایندگان، شفاف سازی آرای نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس، تشکیل کارگروه مبارزه با تحریم، وضعیت آلودگی هوا روستای کزاز، بیکاری، آلودگی هوای اراک، جا به جایی زمین بیمارستان تامین اجتماعی شازند، رفع خط بنای آستانه و قانون منع به کارگیری بازنشستگان از جمله سوالاتی بود که در این نشست توسط دانشجویان از 2 نماینده پرسیده شد.
6013/6991
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.