به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان روز پنجشنبه در آیین تجلیل از این دو نویسنده، اظهار داشت: برای حمایت از نویسنگان، هنرمندان و ایجاد دسترسی به منابع اطلاعاتی و همچنین قدردانی از زحمات اهالی قلم، به شیوه های مختلف تلاش می کنیم.
عاطفه زارعی اضافه کرد: نویسندگان و شاعران توانا با روح و اندیشه مردم سر وکار دارند و با قلم خود نقش تعیین کننده ای در بیداری ارزش های مقدس جامعه ایفا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: از قلم اینگونه نویسندگان متعهد که برای حفظ و توسعه ارزش های انقلاب قلم می زنند، باید حفاظت و پاسداری کرد.
زارعی تسلط بر موضوع و تجربه را از ویژگی های نویسندگان خوب عنوان کرد و گفت: این ویژگی ها به وضوح در آثار «حمید حسام» و «جواد محقق» موج می زند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان افزود: قدردانی از اهالی قلم در سال های اخیر در نهاد کتابخانه های عمومی آغاز شده و با قوت در سال های آتی ادامه می یابد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه نویسندگان را سرمایه های فرهنگی کشور دانست و گفت: این امثال محقق و حسام ها الگوهای به تمام معنا برای نسل آینده هستند.
امیر خجسته به تربیت نویسندگان جوان تاکید کرد و افزود: دانش و آگاهی نویسندگان باید به افراد توانمند و با استعداد انتقال یابد تا راهشان ادامه پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: نویسنده های بزرگ و شاخص کشورمان بیشتر گمنام هستند و خود را پنهان می کنند اما این چهره های ماندگار همیشه در دل مردم جای دارند.
دیگر نماینده مردم همدان در خانه ملت نیز از شهدا به عنوان قله های رفیع دفاع مقدس یاد کرد و گفت: کار نویسندگان معرفی هنرمندانه این قله ها به نسل های بعد انقلاب است و جامعه باید دستبوسشان باشد.
حمیدرضا حاجی بابایی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب باید در مسیر درست قرار بگیریم و منحرف نشویم.
وی با بیان اینکه ایران سرشار از شخصیت های فرهنگی و اثرگذار در حوزه دفاع مقدس است، تاکید کرد: باید قبل از شهادت، اینگونه افراد را معرفی و برای مردم تبدیل به اسطوره کنیم.
حاجی بابایی کار نویسندگان انقلابی و متعهد همدانی را در این حوزه بسیار سنگین دانست و گفت: برای شناسایی و پرداختن به این اسطوره ها نباید درنگ و غفلت کنیم.
جواد محقق در سال 1333 و حمید حسام در سال 1340 در همدان به دنیا آمده و از نویسندگان و پژهشگران عرصه فرهنگ و هنر کشور محسوب می شوند.
«تذکره علمای شاعر» و «سفر با سیاحان» دو اثر در دست تالیف جواد محقق و «غواص ها بوی نعنا می دهند»، «آب هرگز نمی میرد» و «دهلیز انتظار» برخی از آثار حمید حسام است.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.