به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح احداث کتابخانه شماره 2 با هدف افزایش فضاهای کتابخانه ای شهرستان سال 87 آغاز شد که به علت کمبود اعتبارات، تاکنون به بهره برداری نرسیده و با توجه به افزایش جمعیت جوانان و ضرورت استفاده از فضاهای مطالعه ای تکمیل و بهره برداری از این طرح بسیار ضروری است.
فرماندار سلسله با بیان اینکه بهترین وسیله برای فرهنگ سازی، کتاب است، اظهار داشت: کتابخانه های عمومی با ایجاد فضایی مناسب، بهترین بستر برای رشد و تعالی فرهنگی یک جامعه و بویژه فرهنگ عمومی مردم هستند.
شریف خسروی با اشاره به اهمیت کتابخانه های عمومی در رشد فرهنگی جامعه، گفت: کتابخانه های عمومی تاثیر بسزایی در ارتقای شاخص های فرهنگی و رشد و تعالی فرهنگ عمومی دارند و بر این اساس تکمیل و بهره برداری کتابخانه شماره 2 شهرستان باید هرچه سریع تر انجام شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان نیز در این باره اظهار داشت: در حال حاضر تنها یک کتابخانه عمومی در شهرستان سلسله وجود دارد که به دلیل کمبود فضا، جوابگوی نیاز مطالعه کنندگان نیست.
فرشته طهماسبی با اشاره به اینکه عملیات احداث کتابخانه عمومی شماره 2 سلسله در سال 87 آغاز شده است، افزود: این طرح دارای ردیف استانی است و مجری آن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
طهماسبی با اشاره به اینکه تاکنون 6 میلیارد و 300 میلیون ریال برای این طرح هزینه شده است، عنوان کرد: در سال 97، 6 میلیارد و 690 میلیون ریال برای این طرح مصوب شد اما تنها 2 میلیارد ریال از آن تخصیص یافت.
وی با اشاره به اینکه برای تکمیل و بهره برداری کتابخانه عمومی شماره 2 شهرستان سلسله 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: امیداریم با پیگیری های رئیس مجمع نمایندگان لرستان و فرماندار سلسله این طرح ضروری هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.
علی رستمیان رئیس مجمع نمایندگان لرستان هم قول مساعد داد که پیگیری های لازم برای برطرف شدن مشکلات مالی پیش روی این طرح و جذب اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری آن را داشته باشد.
استاندار لرستان نیز در این باره اظهار داشت: سلسله نسبت به سایر شهرستان های استان در بحث فضای مطالعه ای از وضعیت مناسبی برخوردار نیست به همین دلیل کتابخانه شماره 2 آن باید هرچه زودتر بهره برداری شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای این طرح از سال ها قبل آغاز شده باید با تخصیص اعتبار در سال آینده، پرونده اجرایی ان بسته و مورد استفاده اهالی فرهنگ قرار گیرد.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.